1. Оршил
20 оны 2015-р сарын 25-ны өдөр Европын парламент мөнгө угаахтай тэмцэх дөрөвдэх зааврыг батлав. Энэхүү удирдамжийн үндсэн дээр гишүүн улс бүр НББ-ын бүртгэлийг бий болгох үүрэгтэй. Компанийн UBO-ийн бүх мэдээллийг бүртгэлд оруулах ёстой. UBO нь хувьцааны 26 хувиас дээш хувийг шууд буюу шууд бус байдлаар эзэмшдэг хувь хүн бүрийг хувьцааны зах зээл дээр бүртгэлтэй компани биш юм. UBO (ууд) -ыг байгуулж чадаагүй тохиолдолд хамгийн сүүлийн сонголт бол компанийн удирдах дээд түвшний ажилтнуудаас иргэнийг UBO гэж тооцох явдал юм. Нидерландад UBO-бүртгэлийг 2017 оны XNUMX-р сарын XNUMX-ны өдрөөс өмнө багтаасан байх ёстой. Энэхүү бүртгэл нь Голланд, Европын бизнесийн орчны олон үр дагаврыг авчрах болно гэсэн хүлээлттэй байна. Хүн гэнэтийн гайхшрал төрүүлэхийг хүсэхгүй бол удахгүй болох өөрчлөлтүүдийн талаар тодорхой дүр төрх зайлшгүй байх болно. Тиймээс энэхүү нийтлэл нь НБО бүртгэлийн ойлголтыг шинж чанар, үр дагаврыг нь шинжлэх замаар тодруулахыг оролдох болно.
2. Европын үзэл баримтлал
Мөнгө угаахтай тэмцэх дөрөвдэх удирдамж нь Европын үйлдвэрлэлийн бүтээгдэхүүн юм. Энэхүү зааврыг нэвтрүүлэх санаа нь Европ нь мөнгө угаагч болон террорист санхүүжүүлэгчдээс одоогийн хөрөнгийн чөлөөт хөдөлгөөн, санхүүгийн үйлчилгээ үзүүлэх эрх чөлөөг эрүүгийн зорилгоор ашиглахаас урьдчилан сэргийлэхийг хүсч байна. Үүнтэй уялдан ихээхэн хэмжээний эрх мэдэлтэй хүмүүс болохын зэрэгцээ бүх UBO-г тодорхойлохыг хүсч байна. UBO бүртгэл нь зорилгодоо хүрэхийн тулд Мөнгө угаахтай тэмцэх дөрөвдэх удирдамжаас гарсан өөрчлөлтүүдийн зөвхөн нэг хэсгийг л бүрдүүлж өгдөг.
Дээр дурдсанчлан зааврыг 26 оны 2017-р сарын 5-ны өдрөөс өмнө хэрэгжүүлэх ёстой. НББ-ын бүртгэлд хамрагдах чиглэлээр тодорхой удирдамжийг тусгасан болно. Уг директив нь гишүүн орнуудыг хууль тогтоомжийн хүрээнд аль болох олон хуулийн этгээдийг оруулахыг үүрэг болгов. Зааварт заасны дагуу гурван төрлийн эрх бүхий байгууллага UBO-ийн мэдээлэлд хандах эрхтэй. Үүнд: эрх бүхий байгууллага (хяналтын байгууллагыг оролцуулаад) болон Санхүүгийн тагнуулын бүх алба, үүрэг бүхий байгууллагууд (санхүүгийн байгууллага, зээлийн байгууллага, аудитор, нотариус, брокер орно) мөрийтэй тоглоомын үйлчилгээ үзүүлэгч) ба хууль ёсны ашиг сонирхлыг төлөөлж чадах бүх хүмүүс, байгууллагууд. Гишүүн орнууд бүрэн бүртгүүлэхээс татгалзах бүрэн боломжтой. "Эрх бүхий байгууллага" гэсэн ойлголтыг зааварт дэлгэрэнгүй тайлбарлаагүй болно. Ийм учраас Европын Комисс түүнийг 2016 оны XNUMX-р сарын XNUMX-ны өдрийн зааварт оруулсан нэмэлт, өөрчлөлтийн талаар тодруулахыг хүссэн.
Бүртгүүлэхэд шаардлагатай мэдээллийн хамгийн бага хэмжээ нь: овог нэр, төрсөн сар, төрсөн он, иргэний харьяалал, оршин сууж буй улс, Холбооны Улсын эдийн засгийн ашиг сонирхлын шинж чанар, хэмжээ. Нэмж дурдахад “UBO” гэдэг нэр томъёо нь маш өргөн утгатай юм. Энэ нэр томъёо нь зөвхөн 25% ба түүнээс дээш хувийг шууд хянах (өмчлөлийн үндсэн дээр) төдийгүй 25% -иас дээш хувийг шууд бус хяналтанд хамруулах боломжийг агуулдаг. Шууд бус хяналт гэдэг нь өмчлөлөөр дамжуулж байгаагаас өөр ямар нэгэн байдлаар хяналтыг хэлнэ. Энэхүү хяналт нь хувьцаа эзэмшигчийн гэрээний хяналтын шалгуур, компанид ихээхэн нөлөөлөх чадвар, жишээлбэл захирлуудыг томилох чадвар дээр үндэслэж болно.
3. Нидерландад бүртгэлтэй
Нислэгийн чансааг бүртгэх тухай хууль тогтоомжийг хэрэгжүүлэх Голландын тогтолцоо нь сайдын 10 оны 2016-р сарын XNUMX-ны өдрийн хуралдаанд сайд Дийссельблоемын бичсэн захидалд тусгагдсан болно. Бүртгэлд хамрагдах аж ахуйн нэгжүүдийн тухайд уг албан бичигт одоо байгаа Голландын бараг ямар ч хэлбэр байхгүй байгааг харуулж байна. цорын ганц өмчлөл ба төрийн бүх аж ахуйн нэгжийг эс тооцвол аж ахуйн нэгжүүд хэвээр үлдэнэ. Түүнчлэн бүртгэлтэй компаниудыг хассан болно. Европын түвшинд сонгосон бүртгэлд байгаа мэдээллийг шалгаж үзэх эрх бүхий гурван ангиллын хүн, эрх мэдэл бүхий байгууллагуудаас ялгаатай нь Нидерланд улс олон нийтийн бүртгэлд хамрагджээ. Энэ нь хязгаарлагдмал бүртгэл нь өртөг, техник эдийн засгийн үндэслэл, баталгаажуулалтын хувьд сул талуудыг бий болгодог. Бүртгэл олон нийтэд нээлттэй байх тул нууцлалын дөрвөн хамгаалалтыг дараахь байдлаар байгуулна.
3.1. Мэдээллийг хэрэглэгч бүр бүртгэнэ.
3.2. Мэдээлэлд нэвтрэх эрх нь үнэ төлбөргүй олгогддоггүй.
3.3. Тусгай эрх бүхий байгууллагаас бусад хэрэглэгчид (Голландын банк, Эрх бүхий санхүүгийн зах зээл, Санхүүгийн хяналт шалгалтын алба, Голландын санхүүгийн тагнуулын алба гэх мэт) -ээс бусад хэрэглэгчид зөвхөн хязгаарлагдмал багц мэдээлэлд хандах боломжтой болно.
3.4. Хүн хулгайлах, дээрэмдэх, хүчирхийлэх, айлган сүрдүүлэх эрсдэлтэй тохиолдолд тохиолдлын эрсдэлийн үнэлгээг дагаж мөрдөх бөгөөд үүнд шаардлагатай бол зарим мэдээлэлд нэвтрэх эрхийг хаах эсэхийг шалгаж үзэх болно.
Тусгай эрх бүхий байгууллагаас гадна AFM-ээс бусад хэрэглэгчид дараахь мэдээллийг олж авах боломжтой: нэр, төрсөн сар, харьяалал, оршин сууж буй улс, ашиг эзэмшигчийн эзэмшиж буй эдийн засгийн ашиг сонирхлын шинж чанар, цар хүрээ. Энэ доод хэмжээ нь заавал UBO судалгаа хийдэг бүх байгууллагууд бүртгэлээс шаардлагатай бүх мэдээллийг олж авч чадахгүй гэсэн үг юм. Тэд энэ мэдээллийг өөрсдөө цуглуулж, энэ мэдээллийг захиргаадаа хадгалах хэрэгтэй болно.
Тухайн томилогдсон эрх бүхий байгууллага, СМА-д тодорхой мөрдөн байцаах, хяналт тавих үүрэгтэй байдаг тул нэмэлт мэдээлэл авах боломжтой: (1) өдөр, төрсөн газар, төрсөн улс, (2) хаяг, (3) иргэний үйлчилгээний дугаар, / эсхүл гадаад татварын тодорхойлолтын дугаар (TIN), (4) иргэний үнэмлэхийг баталгаажуулсан баримт бичгийн шинж чанар, дугаар, огноо, газар, тухайн иргэний статусыг баталгаажуулсан баримт бичгийн хуулбар, 5) баримт бичиг. UBO болон холбогдох (эдийн засгийн) хүүгийн хэмжээ.
Худалдааны танхим нь бүртгэлийг удирдан зохион байгуулна гэсэн хүлээлт байна. Мэдээллийг аж ахуйн нэгж, хуулийн этгээд өөрсдөө гаргаж ирснээр бүртгэлд хүрнэ. UBO нь энэхүү мэдээллийг өгөхөд оролцохоос татгалзаж болохгүй. Цаашилбал, үүрэг хүлээсэн эрх мэдэлтнүүд мөн тодорхой хэмжээгээр хэрэгжүүлэх чиг үүргийг хүлээнэ: тэдгээр нь бүртгэлээс ялгаатай мэдээллийг эзэмшдэг бүх мэдээллийг бүртгэх үүрэгтэй. Мөнгө угаах, терроризмыг санхүүжүүлэх болон санхүүгийн болон эдийн засгийн бусад төрлийн гэмт хэрэгтэй тэмцэх чиглэлээр үүрэг хүлээсэн эрх бүхий албан тушаалтнууд тухайн ажлын хэмжээнээс хамааран бүртгэлээс ялгаатай өгөгдлийг өгөх эрхтэй буюу шаардагдана. UBO-ийн өгөгдлийг үнэн зөв (үнэн зөв) ирүүлэхтэй холбогдуулан гүйцэтгэх үүргийг хэн албан ёсоор хариуцах, хэн торгууль өгөх эрхтэй болох нь одоогоор тодорхойгүй байна.
4. Согоггүй систем үү?
Хэдийгээр хатуу шаардлагыг үл харгалзан UBO-ийн хууль тогтоомж бүх талаараа ус нэвтрүүлдэггүй бололтой. Нэг нь UBO бүртгэлийн хүрээнээс гадуур гарах баталгааг хангах хэд хэдэн арга байдаг.
4.1. Итгэмжлэгдсэн хүн
Итгэлцлийн дүрээр дамжуулан үйл ажиллагааг сонгох боломжтой. Итгэмжлэгдсэн тоон үзүүлэлтийг зааврын дагуу өөр өөр дүрмүүд баримтална. Зааварчилгаанд итгэмжлэгдсэн хүмүүсийн бүртгэл бүртгүүлэх шаардлагатай. Энэ тодорхой бүртгэл нь олон нийтэд нээлттэй биш юм. Ийм байдлаар итгэлцлийн ард байгаа хүмүүсийн нэрээ нууцлах нь цаашдын түвшинд хадгалагдан үлдэнэ. Итгэмжлэгдсэн хүмүүсийн жишээ бол Англи Америкийн итгэлцэл, Куракаогийн итгэлцэл юм. Бонэйр мөн итгэлцэлтэй харьцуулж болохуйц тоог мэддэг: DPF. Энэ нь тодорхой хэлбэрийн суурь бөгөөд итгэлцэлээс ялгаатай нь хууль ёсны шинж чанартай байдаг. Энэ нь BES-ийн хууль тогтоомжоор зохицуулагддаг.
4.2. Суудал шилжүүлэх
Мөнгө угаахтай тэмцэх дөрөвдэх зааварт түүнийг ашиглахад дараахь зүйлийг дурдсан болно: "... нутаг дэвсгэртээ байгуулагдсан компаниуд болон бусад хуулийн этгээдүүд". Энэхүү өгүүлбэр нь гишүүн орнуудын нутаг дэвсгэрээс гадуур байгуулагдсан, гэхдээ дараа нь компанийнхаа суудлыг гишүүн улс руу шилжүүлдэг компаниудыг хууль тогтоомжид тусгаагүй гэсэн үг юм. Жишээлбэл, Жерси ХХК, BES BV, Америкийн Инк. Гэх мэт түгээмэл эрхзүйн үзэл баримтлалыг үзэх боломжтой. DPF нь жинхэнэ суудалаа Голландад шилжүүлж, DPF-ийн үйл ажиллагаагаа үргэлжлүүлэн явуулахаар шийдэж болно.
5. Удахгүй болох өөрчлөлтүүд үү?
Европын Холбоо нь UBO-ийн хууль тогтоомжоос зайлсхийх талаар дээр дурдсан боломжуудыг хэрэгжүүлэхийг хүсч байгаа эсэх талаар асуулт гарч ирнэ. Гэсэн хэдий ч ойрын хугацаанд энэ тал дээр өөрчлөлт хийх тодорхой заалт алга байна. Түүний саналд 5-р сарын XNUMX-нд хэлэлцсэн асуудлаар Европын Комисс директивт хэд хэдэн өөрчлөлт оруулахыг хүсчээ. Энэхүү саналд дээр дурдсантай холбоотой өөрчлөлт ороогүй болно. Цаашилбал, санал болгож буй өөрчлөлтүүд бодитоор хэрэгжих эсэх нь одоогоор тодорхой болоогүй байна. Гэсэн хэдий ч санал болгож буй өөрчлөлт, бусад өөрчлөлтийг хожим нь хийх боломжийг харгалзан үзэх нь буруу зүйл биш юм. Одоо санал болгож буй дөрвөн том өөрчлөлтийг дараахь байдлаар оруулна.
5.1. Комисс нь бүртгэлийг бүрэн нээлттэй болгохыг санал болгож байна. Энэ нь хууль ёсны ашиг сонирхлыг харуулж чадах хувь хүн, албан байгууллагууд хандалтын цэг дээр зааврыг тохируулна гэсэн үг юм. Хэрэв тэдгээрийн өмнө нь дурьдсан хамгийн бага мэдээллээр хязгаарлаж болох байсан бол одоо бүртгэл нь тэдэнд бүрэн нээлттэй болно.
5.2. Комисс нь "эрх бүхий байгууллага" гэсэн нэр томъёог дараахь байдлаар тодорхойлохыг санал болгож байна: ".. мөнгө угаах, терроризмыг санхүүжүүлэхтэй тэмцэх үүрэг бүхий төрийн эрх бүхий байгууллагууд, түүний дотор мөнгө угаах, холбогдох гэмт хэрэг мөрдөн байцаах, яллах чиг үүрэг бүхий татварын байгууллага, эрх бүхий байгууллагууд. террористыг санхүүжүүлэх, эрүүгийн эд хөрөнгийг илрүүлэх, хураах, битүүмжлэх, хураах. ”
5.3. Комисс нь ил тод байдлыг ил тод болгож, гишүүн орнуудын бүх улсын бүртгэлийг хооронд нь уялдуулан НБО-г тодорхойлох боломжийг илүү сайжруулахыг хүсч байна.
5.4. Комисс нь зарим тохиолдолд UBO-ийн түвшинг 25% -аас 10% хүртэл бууруулахыг санал болгож байна. Энэ нь идэвхгүй санхүүгийн бус байгууллага болох хуулийн этгээдэд хамаарна. Эдгээр нь ".. Эдийн засгийн ямар ч үйл ажиллагаа эрхэлдэггүй, зөвхөн ашиг орлоготой эзэмшигчдийг активаас хол байлгахад үйлчилдэг зуучлагч байгууллага" юм.
5.5. Комиссоос хэрэгжүүлэх хугацааг 26 оны 2017-р сарын 1-ны өдрөөс 2017 оны XNUMX-р сарын XNUMX-ний хооронд өөрчлөхийг санал болгож байна.
Дүгнэлт
Нийтийн UBO бүртгэлийг нэвтрүүлэх нь гишүүн орнуудын аж ахуйн нэгжүүдэд маш их нөлөө үзүүлнэ. Бүртгэгдсэн компани биш хувьцааны 25 хувиас дээш хувийг шууд болон шууд бусаар эзэмшдэг хүмүүс хувийн өмч хөрөнгөнд халдах, хулгайлах, хулгайлах эрсдэлийг нэмэгдүүлдэг. Нидерланд улс эдгээр эрсдлийг аль болох багасгахын тулд бүх хүчээ дайчлан ажиллах болно гэдгээ мэдэгдсэн ч гэсэн. Нэмж дурдахад, UBO бүртгэлд хамрагдсан өгөгдлөөс ялгаатай өгөгдлийг ажиглах, дамжуулахтай холбоотой зарим тохиолдолд илүү их үүрэг хариуцлага хүлээх болно. НББ-ын бүртгэлийг нэвтрүүлсэн нь анхаарал төвлөрүүлээд гишүүн улсаас гадуур байгуулагдсан эрх зүйн байгууллагад шилжиж, жинхэнэ суудалаа гишүүн улсад шилжүүлэх боломжтой гэсэн үг юм. Ирээдүйд эдгээр бүтэц нь амьдрах боломжтой сонголт хэвээр үлдэх нь эргэлзээтэй байна. Ани мөнгө угаах тухай дөрөвдэх зааварт одоогоор нэмэлт өөрчлөлт оруулаагүй байгаа. Нидерландын хувьд үндэсний бүртгэлийг хооронд нь холбох, 25% -ийн шаардлагад өөрчлөлт оруулах, хэрэгжүүлэх хугацааг эрт эхлүүлэх зэрэг саналыг харгалзан үзэх хэрэгтэй.