Блог

Ажил үүргээ шилжүүлэх

Хэрэв та компанийг хэн нэгэнд шилжүүлэх эсвэл хэн нэгний компанийг авахаар төлөвлөж байгаа бол энэхүү эрх мэдэл нь боловсон хүчинд хамаатай юу гэж бодож магадгүй юм. Компанийг яагаад шилжүүлэн авах болсон шалтгаан, түүнийг хэрхэн яаж шилжүүлэн авах ажлыг хийхээс хамаарч энэ нь хүсүүштэй эсвэл хүсээгүй байж болно. Жишээлбэл, компанийн нэг хэсэг нь ийм бизнесийн үйл ажиллагаа эрхэлж байсан туршлага багатай компанид шилжсэн үү? Энэ тохиолдолд мэргэшсэн ажилтнуудыг авч, хэвийн үйл ажиллагаагаа үргэлжлүүлэх боломжийг олгох нь зөв байж болох юм. Нөгөө талаар зардлыг хэмнэх үүднээс ижил төстэй хоёр компанийг нэгтгэх асуудал байгаа юу? Зарим албан тушаалд аль хэдийн орсон тул хөдөлмөрийн зардалд ихээхэн хэмнэлт гаргах боломжтой тул зарим ажилтнууд илүү хүсээгүй байж магадгүй юм. Ажилчдыг авч ажиллуулах эсэх нь "ажил шилжүүлэх" журмын хэрэгжилтээс хамаарна. Энэ тохиолдолд бид ийм зүйл тохиолдсон бөгөөд ямар үр дагавар авчрахыг энэ өгүүллээр тайлбарласан болно.

Ажил үүргээ хэзээ шилжүүлэх вэ?

Ажил үүргээ шилжүүлэх тохиолдолд Голландын Иргэний хуулийн 7-р хэсэг: 662-аас авна уу. Энэ хэсэгт эдийн засгийн нэгжийг тохиролцсон, нэгтгэсэн, хуваагдсаны үр дүнд шилжүүлэг байх ёстой гэж заасан түүнийг хадгалдаг таних. Эдийн засгийн нэгж гэдэг нь “тухайн үйл ажиллагаа нь төв эсвэл туслах шинжтэй эсэхээс үл хамааран эдийн засгийн үйл ажиллагаа эрхлэхэд зориулагдсан зохион байгуулалттай нөөцийн бүлэг” юм. Хүмүүсийг аврах ажлыг практик дээр олон янзаар хийдэг тул энэхүү хууль эрх зүйн тодорхойлолт нь тодорхой удирдамжийг санал болгодоггүй. Тиймээс түүний тайлбар нь тухайн нөхцөл байдлаас ихээхэн хамаарна.

Манай хууль эрх зүйн тогтолцоо нь ажилтнуудаа хамгаалахад маш их ач холбогдол өгдөг тул шүүгчид ажил шилжүүлэх талаар ерөнхийдөө нэлээд өргөн ойлголттой байдаг. Одоо мөрдөгдөж байгаа хэргийн тухай хууль дээр үндэслэн 'эдийн засгийн байгууллага өөрийн шинж чанараа хадгалж үлдэх' гэсэн сүүлчийн хэллэг хамгийн чухал гэж дүгнэж болно. Энэ нь ихэвчлэн компанийн хэсэг, түүнтэй холбоотой хөрөнгө, худалдааны нэр, захиргаа, мэдээж ажилтнуудыг бүрмөсөн авахтай холбоотой байдаг. Хэрэв үүнд зөвхөн хувь хүний ​​асуудал хамаатай бол, энэ тал нь тухайн аж ахуйн нэгжийн хэн болохыг тодорхойлоход чухал үүрэг гүйцэтгэдэггүй л бол ажил шилжүүлэх нь ихэвчлэн байдаггүй.

Товчхондоо, худалдан авалт нь эдийн засгийн үйл ажиллагаа явуулах зорилго бүхий аж ахуйн нэгжийн бүрэн хэсгийг хамармагц үүрэг шилжүүлэх явдал байдаг бөгөөд энэ нь түүнийг шилжүүлэн авсны дараа хадгалагдах өөрийн онцлог шинжээр тодорхойлогддог. Тиймээс түр зуурын бус шинж чанартай бизнесийн (а) хэсгийг шилжүүлэх нь удалгүй аж ахуйн нэгжийн шилжүүлэг болно. Ажил үүргээ шууд дамжуулаагүй тохиолдол бол хувьцааг нэгтгэх явдал юм. Ийм тохиолдолд зөвхөн хувьцаа эзэмшигч (хувьцаа эзэмшигч) -ийн дансанд өөрчлөлт орох тул ажилтнууд нэг компанийн үйлчилгээнд үлддэг.

Ажил үүргээ шилжүүлэх үр дагавар

Хэрэв ажил шилжүүлэх бол зарчмын хувьд эдийн засгийн үйл ажиллагааны нэг хэсэг болох бүх ажилтныг өмнөх ажил олгогчтой байгуулсан хөдөлмөрийн гэрээ, хамтын гэрээний нөхцлөөр шилжүүлдэг. Тиймээс шинээр хөдөлмөрийн гэрээ байгуулах шаардлагагүй болно. Энэ нь талууд үүрэг шилжүүлэх тухай өргөдөл, түүнийг шилжүүлэн авах үед шилжүүлэн авагч мэдээгүй байсан ажилчдын талаар мэдэгдээгүй тохиолдолд мөн хамаарна. Шинэ ажил олгогч ажил үүргээ шилжүүлсэн тул ажилтнуудаа халах эрхгүй. Өмнөх ажил олгогч нь шинэ ажил олгогчтой хамт ажил үүргээ шилжүүлэхээс өмнө үүссэн хөдөлмөрийн гэрээнээс хүлээсэн үүргээ биелүүлсэнийхээ төлөө дахин нэг жил хариуцлага хүлээнэ.

Ажилд орох бүх нөхцөлийг шинэ ажил олгогч руу шилжүүлдэггүй. Тэтгэврийн тогтолцоо нь үүнээс үл хамаарах зүйл юм. Энэ нь шилжүүлгийн үеэр мэдэгдсэн тохиолдолд ажил олгогч нь одоогийн ажилчдадаа хэрэгжүүлж буй тэтгэврийн тогтолцоог шинэ ажилчдад хэрэгжүүлж болно гэсэн үг юм. Эдгээр үр дагавар нь шилжүүлэх үед шилжүүлэх компани хамт ажиллаж буй бүх ажилчдад хамаатай. Энэ нь хөдөлмөрийн чадваргүй, өвчтэй эсвэл түр хугацаагаар гэрээ байгуулсан ажилтанд мөн хамаарна. Хэрэв ажилтан аж ахуйн нэгжид шилжүүлэхийг хүсэхгүй бол хөдөлмөрийн гэрээг цуцлах хүсэлтэй байгаагаа шууд мэдэгдэж болно. Компани шилжсэний дараа ажилд орох нөхцлийн талаар тохиролцох боломжтой. Гэсэн хэдий ч хөдөлмөрийн хуучин нөхцөлийг шинэ ажил олгогч руу шилжүүлэхээс өмнө үүнийг шилжүүлэх шаардлагатай.

Энэхүү нийтлэлд аж ахуйн нэгж шилжүүлэх тухай хууль ёсны тодорхойлолт практик дээр тун удахгүй хэрэгжиж байгаа бөгөөд энэ нь тухайн аж ахуйн нэгжийн ажилчдын өмнө хүлээх үүргийн хувьд томоохон үр дагавар дагуулж байгааг тайлбарласан болно. Аж ахуйн нэгжийг түр хугацаагаар шилжүүлэх нь аж ахуйн нэгжийн эдийн засгийн нэгжийг түр хугацаагаар бусдад шилжүүлэн өгөх бөгөөд тухайн үйл ажиллагааны онцлог шинж чанарыг хадгалж үлдэх явдал юм. Ажил үүргээ шилжүүлэх журмын дагуу үүрэг хүлээж авсан хүн шилжүүлсэн аж ахуйн нэгжийн ажилчдыг өөртөө хамааралтай байсан хөдөлмөрийн нөхцлөөр ажиллуулах ёстой. Тиймээс шинэ ажил олгогч ажил шилжүүлэхтэй холбогдуулан ажилтнуудаа халах эрхгүй. Ажлыг шилжүүлэх талаар болон энэ дүрэм таны тодорхой нөхцөлд хэрэгжиж байгаа эсэх талаар илүү ихийг мэдэхийг хүсч байна уу? Дараа нь холбоо барина уу Law & More. Манай хуульчид компанийн эрх зүй, хөдөлмөрийн эрх зүйгээр мэргэшсэн тул танд туслахдаа баяртай байна!

эзлэх хувь