Хямралын үед Хяналтын зөвлөлийн үүрэг

Манайхаас гадна Хяналтын зөвлөлийн ерөнхий нийтлэл (цаашид 'SB'), мөн бид хямралын үед SB-ийн гүйцэтгэх үүрэгт анхаарлаа хандуулахыг хүсч байна. Хямралын үед компанийн тасралтгүй ажиллагааг хангах нь урьд урьдынхаас илүү чухал бөгөөд ингэснээр чухал зүйлийг анхаарч үзэх хэрэгтэй. Ялангуяа компанийн нөөц, ашиг сонирхлын талаар оролцогч талууд оролцсон. Энэ тохиолдолд SB-ийн илүү эрчимтэй үүрэг нь зөвтгөгдсөн үү эсвэл бүр шаардлагатай юу? Энэ нь COVID-19-тэй холбоотой өнөөгийн нөхцөлд онцгой ач холбогдолтой юм, учир нь энэхүү хямрал нь компанийн тасралтгүй үйл ажиллагаанд гол нөлөө үзүүлдэг бөгөөд энэ нь ТУЗ ба ТХ-ны хангах ёстой зорилго юм. Энэ нийтлэлд бид өнөөгийн титмийн хямрал гэх мэт хямралын үед хэрхэн ажилладаг талаар тайлбарласан болно. Үүнд нийгмийг бүхэлд нь хамарсан хямралын үе, мөн компанийн хувьд маш чухал үеүүд (жишээлбэл, санхүүгийн асуудал ба шилжүүлэн авах) орно.

Хямралын үед Хяналтын зөвлөлийн үүрэг

Хяналтын зөвлөлийн хуулиар хүлээсэн үүрэг

BV ба NV-ийн SB-ийн үүргийг DCC-ийн 2: 2/140 дугаар зүйлийн 250 дахь хэсэгт заасан болно. Энэ заалтад: “Хяналтын зөвлөлийн үүрэг бол хяналт тавих менежментийн зөвлөлийн бодлого, компани болон түүний харьяа аж ахуйн нэгжийн ерөнхий асуудал. Энэ нь туслах болно зөвлөгөө бүхий удирдлагын зөвлөл. Ажил үүргээ гүйцэтгэхдээ хяналтын захирлууд компани болон түүний хараат аж ахуйн нэгжийн ашиг сонирхол. ” Хяналтын захирлуудын анхаарлын төвөөс гадна (компани болон түүний харьяа аж ахуйн нэгжийн ашиг сонирхол) энэхүү нийтлэлд сайжруулсан хяналт шалгалтыг зөвтгөхөд юу ч хамаагүй болно.

СХ-ийн сайжруулсан үүргийн талаархи нэмэлт тодорхойлолт

Уран зохиол, хэрэг шүүхэд хяналт тавих ёстой нөхцөл байдлыг нарийвчлан боловсруулсан болно. Хяналтын даалгавар нь удирдлагын зөвлөлийн үйл ажиллагаа, компанийн стратеги, санхүүгийн байдал, эрсдлийн бодлого болон дагаж мөрдөх хууль тогтоомжийн дагуу. Нэмж дурдахад, ийм хяналт, зөвлөмжийг эрчимжүүлж болох хямралын үед тохиолдож болох зарим онцгой нөхцөл байдлыг уран зохиолд дурдсан байдаг, жишээлбэл:

  • Санхүүгийн байдал муу
  • Хямралын тухай шинэ хууль тогтоомжийг дагаж мөрдөх
  • Өөрчлөлт хийх
  • (Эрсдэлтэй) стратегийн өөрчлөлт
  • Өвчтэй тохиолдолд байхгүй байх

Гэхдээ энэхүү сайжруулсан хяналт нь юуг агуулдаг вэ? ТБ-ын үүрэг нь үйл явдлын дараа менежментийн бодлогыг соёрхон батлахаас хэтрэхгүй байх нь ойлгомжтой юм. Хяналт шалгалт нь зөвлөгөөтэй нягт уялдаатай байдаг: ТТ нь удирдлагын урт хугацааны стратеги, бодлогын төлөвлөгөөнд хяналт тавихад удалгүй зөвлөгөө өгөх болно. Үүнтэй холбогдуулан илүү дэвшилтэт үүрэг нь ТТ-д зориулагдсан болно, яагаад гэвэл удирдлага хүссэн тохиолдолд зөвлөгөө өгөх шаардлагагүй болно. Ялангуяа хямралын үед бүх зүйл дээр үлдэх нь туйлын чухал юм. Үүнд бодлого, стратеги нь өнөөгийн болон ирээдүйн санхүүгийн байдал, хууль эрх зүйн зохицуулалтад нийцэж байгаа эсэхийг шалгаж, бүтцийн өөрчлөлт хийх нь зүйтэй эсэхийг шүүмжлэлтэй судалж, шаардлагатай зөвлөгөө өгөх шаардлагатай байж болно. Эцэст нь хэлэхэд, өөрийн ёс суртахууны луужинг ашиглах, ялангуяа санхүүгийн тал, эрсдэлээс гадна хүний ​​талыг олж харах нь чухал юм. Энд зөвхөн компанийн төдийгүй үйлчлүүлэгчид, ажиллагсад, өрсөлдөөн, ханган нийлүүлэгчид, магадгүй нийгэм даяар хямралд өртөж болзошгүй тул компанийн нийгмийн бодлого чухал үүрэг гүйцэтгэдэг.

Өргөтгөсөн тандалтын хязгаар

Дээр дурдсан зүйлс дээр үндэслэн хямралын үед ТХ-ны илүү эрчимтэй үүрэг хүлээгдэж болох нь тодорхой байна. Гэсэн хэдий ч хамгийн бага, дээд хязгаар хэд вэ? Эцсийн эцэст ТХ нь зохих түвшний хариуцлагыг хүлээх нь чухал боловч үүнд хязгаар байгаа юу? Жишээлбэл, ТБ нь компанийг удирдаж болох уу, эсвэл Голландын Иргэний хуулиас харагдаж байгаагаар компанийг удирдах үүргийг зөвхөн удирдлагын зөвлөл хүлээх ёстой. Энэ хэсэгт аж ахуйн нэгжийн танхимд хийсэн хэд хэдэн процедур дээр үндэслэн аливаа зүйлийг хэрхэн яаж хийх, хийх ёсгүйг харуулсан жишээг оруулсан болно.

OGEM (ECLI: NL: HR: 1990: AC1234)

SB хэрхэн ажиллах ёсгүйг харуулсан зарим жишээг өгөхийн тулд эхлээд бидний сайн мэдэх хүмүүсийн зарим жишээг дурдах болно OGEM хэрэг. Энэ хэрэг нь дампуурсан эрчим хүч, барилгын компанид хамаатай бөгөөд хувьцаа эзэмшигчид аж ахуйн нэгжийн танхимаас компанийн зохистой менежментэд эргэлзэх үндэслэл байгаа эсэхийг асуусан. Үүнийг аж ахуйн нэгжийн танхим батлав.

“Үүнтэй холбогдуулан Аж ахуйн нэгжийн танхим нь хяналтын зөвлөл нь тогтоогдсон баримт гэж үзсэнГэсэн хэдий ч янз бүрийн хэлбэрээр хүрч, нэмэлт мэдээлэл авахад хүргэсэн дохио өгсөн боловч энэ талаар санаачилга гаргаагүй бөгөөд хөндлөнгөөс оролцсонгүй. Энэ орхигдсон байдлаас болж аж ахуйн нэгжийн танхимаас мэдээлснээр Огемийн хүрээнд шийдвэр гаргах үйл явц явагдаж, улмаар жил бүр ихээхэн хэмжээний алдагдалд орж, эцэст нь дор хаяж Fl. 200 сая, энэ нь жүжиглэхдээ хайхрамжгүй ханддаг арга юм.

Энэхүү дүгнэлтээр Аж үйлдвэрийн танхим Огемийн хүрээнд барилгын төслүүдийг хөгжүүлэхтэй холбоотой баримтыг илэрхийлэв, олон тооны шийдвэрүүд гарсан нь Огемийн хяналтын зөвлөл хянах үүргээ гүйцэтгээгүй буюу зохих ёсоор нь биелүүлээгүй боловч эдгээр барилгын төслүүд алдагдал хүлээсэн тул эдгээр шийдвэрүүд Огемд маш чухал ач холбогдолтой байв.. "

Лаурус (ECLI: NL: GHAMS: 2003: AM1450)

Хямралын үед ТТ-ийн буруу менежментийн өөр нэг жишээ бол Лаурус хэрэг. Энэ хэрэг нь ойролцоогоор 800 дэлгүүрийг нэг томъёогоор ажиллуулахаар төлөвлөж байсан өөрчлөн байгуулалтын процесст ('Operation Greenland') супермаркетын сүлжээтэй холбоотой байв. Энэхүү процессын санхүүжилт нь ихэвчлэн гадаад шинжтэй байсан боловч үндсэн бус үйл ажиллагааг борлуулснаар амжилтанд хүрнэ гэж тооцож байсан. Гэсэн хэдий ч энэ нь төлөвлөсний дагуу болоогүй бөгөөд нэг нэгнийхээ араас эмгэнэлт явдлын улмаас виртуал дампуурлын дараа компанийг зарах шаардлагатай болжээ. Аж ахуйн нэгжийн танхимын үзэж байгаагаар ТБ нь амбицтай, эрсдэлтэй төсөл байсан тул илүү идэвхтэй байх ёстой байв. Жишээлбэл, тэд үндсэн зөвлөлийн даргыг томилолгүйгээр томилсон байсан Жижиглэн худалдаа Туршлага, бизнес төлөвлөгөөг хэрэгжүүлэхэд хуваарьт хяналт тавих мөч байх ёстой бөгөөд энэ нь тогтвортой бодлогын үргэлжлэл биш тул илүү хатуу хяналт тавих ёстой байв.

Eneco (ECLI: NL: GHAMS: 2018: 4108)

Дахь Eneco хэрэг, нөгөө талаас буруу менежментийн өөр хэлбэр байсан. Энд олон нийтийн хувьцаа эзэмшигчид (хамтарч 'хувьцаа эзэмшигчдийн хороо' байгуулсан) хувьчлалыг угтан хувьцаагаа зарахыг хүссэн. Хувьцаа эзэмшигчдийн хороо ба ТБ, хувьцаа эзэмшигчдийн хороо ба удирдлагын хооронд зөрчил үүссэн. ТХ нь Удирдлагын зөвлөлтэй зөвлөлдөхгүйгээр Хувь нийлүүлэгчдийн хороотой зуучлахаар шийдсэн бөгөөд дараа нь тэд тохиролцоонд хүрсэн. Үүний үр дүнд компани дотроо бүр ч их хурцадмал байдал үүссэн бөгөөд энэ удаад ТБ болон Удирдах зөвлөлийн хооронд үүссэн байна.

Энэ тохиолдолд Аж ахуйн нэгжийн танхимаас ТБ-ын үйл ажиллагааг удирдлагын үүргээс хэт хол зөрчсөн гэж үзсэн. Eneco-ийн хувьцаа эзэмшигчдийн гэрээнд ТБ, Удирдах зөвлөл, хувьцаа эзэмшигчдийн хооронд хувьцаа борлуулах чиглэлээр хамтын ажиллагаа байх ёстой гэж заасан тул ТБ энэ асуудлыг бие даан шийдвэр гаргах эрхгүй байсан.

Тиймээс энэ тохиолдол спектрийн нөгөө талыг харуулж байна: зэмлэл нь зөвхөн идэвхгүй байдал төдийгүй хэт идэвхитэй (менежментийн) үүрэг хүлээх явдал юм. Хямралын үед ямар идэвхтэй үүрэг гүйцэтгэхийг зөвшөөрдөг вэ? Үүнийг дараах тохиолдолд авч үзэх болно.

Telegraaf Media Groep (ECLI: NL: GHAMS: 2017: 930)

Энэ хэрэг нь мэдээ, спорт, зугаа цэнгэлийн чиглэлээр үйл ажиллагаа явуулдаг алдартай хэвлэл мэдээллийн компани болох Telegraaf Media Groep NV (цаашид 'TMG') -ийг худалдаж авахтай холбоотой юм. Төрийн эрхийг авахаар хоёр нэр дэвшигч өрсөлдсөн: Талпа ба VPE, Mediahuis консорциум. Мэдээлэл хангалтгүй тул худалдан авах ажиллагаа нэлээд удаан явагдсан. ТУЗ нь голчлон Талпад анхаарлаа төвлөрүүлсэн бөгөөд энэ нь a үүсгэн байгуулснаар хувьцаа эзэмшигчдийн үнэ цэнийг хамгийн дээд хэмжээнд байлгахтай зөрчилдөж байв тэгш өрсөлдөөний талбар. Хувьцаа эзэмшигчид энэ талаар гомдол гаргасан ТБ-д гомдол гаргасан бөгөөд эдгээр гомдлыг Удирдах зөвлөлд уламжилжээ.

Эцэст нь Удирдах зөвлөл болон НБ-ийн даргаас стратегийн хороо байгуулан цаашдын хэлэлцээ хийхээр болов. Дарга нь шийдвэрлэх санал өгч, Талпа олонхийн хувьцаа эзэмшигч болох магадлал багатай тул консорциумтай хэлэлцээр хийхээр шийдэв. Удирдах зөвлөл нь нэгдэх протоколд гарын үсэг зурахаас татгалзсан тул ТТГ-аас огцруулав. ТУЗ-ийн оронд SB протокол дээр гарын үсэг зурдаг.

Талпа өмчлөлийн үр дүнг хүлээн зөвшөөрөөгүй бөгөөд ААН-ийн бодлогыг судлахаар Аж ахуйн нэгжийн танхимд очжээ. OR-ийн үзэж байгаагаар СБ-ийн үйлдлийг зөвтгөв. Консорциум нь олонхийн хувьцаа эзэмшигч хэвээр үлдэх нь онцгой чухал байсан тул сонголт нь ойлгомжтой байв. Аж ахуйн нэгжийн танхимаас ТТ нь удирдлагуудад тэвчээргүй болсныг хүлээн зөвшөөрөв. ТУЗ-ийн бүлэгт үүссэн хурцадмал байдлаас болж ТУЗ нэгдэх протоколд гарын үсэг зурахаас татгалзсан нь компанийн ашиг сонирхолд нийцэхгүй байна. ТТ нь удирдлагуудтайгаа сайн харилцаж байсан тул компанийн ашиг сонирхолд нийцүүлэн ажиллах үүргээ хэтрүүлээгүй юм.

Дүгнэлт

Энэхүү сүүлчийн хэргийг хэлэлцсэний дараа хямралын үед удирдлагын зөвлөл төдийгүй ТХ нь шийдвэрлэх үүрэг гүйцэтгэж чадна гэсэн дүгнэлтэд хүрч болно. COVID-19 цартахлын талаар тусгайлсан хэргийн тухай хууль тогтоомж байхгүй ч нөхцөл байдал нь хамрах хүрээнээс гадуур болмогц СБ хянан шийдвэрлэх ажиллагаанаас илүү үүрэг гүйцэтгэхийг шаардаж байна гэж дээр дурдсан шийдвэрүүдийг үндэслэн дүгнэж болно. ердийн бизнесийн үйл ажиллагаа (OGEM & Лаурус). Компанийн ашиг сонирхол эрсдэлд орвол үүнийг Удирдлагын зөвлөлтэй аль болох хамтарч хийсэн л бол SB шийдвэрлэх үүрэг гүйцэтгэж магадгүй юм. Eneco болон TMG.

Хямралын үед Хяналтын зөвлөлийн гүйцэтгэх үүргийн талаар танд асуулт байна уу? Дараа нь холбоо барина уу Law & More. Манай хуульчид корпорацийн эрх зүйн чиглэлээр өндөр ур чадвартай тул танд туслахад үргэлж бэлэн байдаг.

эзлэх хувь
Law & More B.V.