Голландын мөнгө угаах болон терроризмыг санхүүжүүлэхээс урьдчилан сэргийлэх үйл ажиллагааны талаар тайлбарлав

2018 оны XNUMX-р сарын XNUMX-ний өдөр Голландын мөнгө угаах болон терроризмыг санхүүжүүлэхээс урьдчилан сэргийлэх тухай хууль (Голланд: Wwft) арван жилийн турш хүчин төгөлдөр мөрдөгдөж байна. WWft-ийн гол зорилго нь санхүүгийн системийг цэвэр байлгах; хууль нь санхүүгийн системийг мөнгө угаах, терроризмыг санхүүжүүлэх зорилгоор гэмт хэргийн зорилгоор ашиглахаас урьдчилан сэргийлэх зорилготой. Мөнгө угаах гэдэг нь хууль бусаар олж авсан хөрөнгийг хууль бус гарал үүслийг хаахын тулд хууль ёсны болно гэсэн үг юм. Терроризмыг санхүүжүүлэх нь терроризмын үйл ажиллагааг хөнгөвчлөх зорилгоор капиталыг ашиглах үед үүсдэг. Wwft-ийн мэдээлснээр байгууллагууд ер бусын гүйлгээг мэдээлэх үүрэгтэй. Эдгээр тайлан нь мөнгө угаах, террорист санхүүжилтийг илрүүлэх, яллахад хувь нэмэр оруулдаг. Wwft нь Нидерландад идэвхтэй ажилладаг байгууллагуудад ихээхэн нөлөөлдөг. Байгууллагууд мөнгө угаах болон терроризмыг санхүүжүүлэхээс урьдчилан сэргийлэх арга хэмжээ авах шаардлагатай байна. Энэ нийтлэлд ДБХ-ны хүрээнд ямар байгууллагууд хамаардаг вэ, эдгээр байгууллагууд ДБ-ийн дагуу ямар үүрэг хүлээдэг вэ, байгууллагууд ДБ-ийг дагаж мөрддөггүй тохиолдолд ямар үр дагавар гарахыг авч үзэх болно.

Голландын мөнгө угаах болон терроризмыг санхүүжүүлэхээс урьдчилан сэргийлэх үйл ажиллагааны талаар тайлбарлав

1. Дэлхийн байгаль хамгаалах байгууллагын хүрээнд хамаарах байгууллагууд

Зарим байгууллагууд Wwft-ийн заалтыг дагаж мөрдөх үүрэгтэй. Байгууллага нь Дэлхийн байгаль хамгаалалд хамааралтай эсэхийг үнэлэхийн тулд тухайн байгууллагын төрөл, тухайн байгууллагын хийж буй үйл ажиллагааг шалгадаг. WWft-ийн хараат бус байгууллага нь үйлчлүүлэгчээс нягтлан шалгаж, гүйлгээ тайлагнах шаардлагатай байж болно. Доорхи байгууллагууд Wwft-т хамрагдаж болно.

  • бараа худалдагчид;
  • бараа худалдаж авах, худалдах дахь зуучлагч;
  • үл хөдлөх хөрөнгийн үнэлэгч;
  • үл хөдлөх хөрөнгийн агент, зуучлагч;
  • ломбардын операторууд болон байрны үйлчилгээ эрхлэгчид;
  • санхүүгийн байгууллага;
  • бие даасан мэргэжлийн хүмүүс.[1]

Бараа борлуулагчид

Бараа худалдагчид зарагдах барааны үнэ 15,000 евро ба түүнээс дээш евро бөгөөд энэ төлбөрийг бэлэн мөнгөөр ​​хийх тохиолдолд үйлчлүүлэгчдээ нягт нямбай хяналт тавих үүрэгтэй. Төлбөр нь хугацаатай эсвэл нэг удаа газар авах эсэх нь хамаагүй. Усан онгоц, тээврийн хэрэгсэл, үнэт эдлэл гэх мэт тодорхой бараа бүтээгдэхүүнийг зарахдаа 25,000 евро ба түүнээс дээш еврогийн мөнгөн төлбөр хийх тохиолдолд худалдагч нь энэхүү гүйлгээг үргэлж мэдээлэх ёстой. Төлбөрийг бэлэн мөнгөөр ​​хийхгүй бол WWft-ийн үүрэг байхгүй болно. Гэсэн хэдий ч борлуулагчийн банкны дансан дахь мөнгөн хадгаламжийг бэлэн мөнгөөр ​​хийсэн төлбөр гэж үздэг.

Бараа худалдаж авах, худалдах ажилд зуучлагч

Хэрэв та тодорхой бараа худалдаж авах эсвэл зарах ажилд зуучлах юм бол Wwft-т хамрагдах бөгөөд үйлчлүүлэгчдээ зохих шалгалт хийх үүрэгтэй. Үүнд тээврийн хэрэгсэл, хөлөг онгоц, үнэт эдлэл, урлагийн эд зүйлс, эртний эдлэл худалдах, худалдан авах үйл ажиллагаа орно. Үнэ нь хэр өндөр байх, төлбөрийг бэлнээр төлсөн эсэх нь хамаагүй. 25,000 ба түүнээс дээш еврогийн бэлэн мөнгөний төлбөртэй гүйлгээ хийх үед энэ гүйлгээг байнга мэдээлж байх ёстой.

Үл хөдлөх хөрөнгийн үнэлгээчид

Үнэлгээч нь үл хөдлөх хөрөнгийг үнэлж, мөнгө угаах эсвэл терроризмыг санхүүжүүлэхтэй холбоотой ер бусын баримт, нөхцөл байдлыг олж илрүүлэх тохиолдолд энэ гүйлгээг мэдээлэх ёстой. Гэсэн хэдий ч үнэлгээ хийдэг хүмүүс үйлчлүүлэгчид зохих хяналт шалгалт хийх үүрэг хүлээдэггүй.

Үл хөдлөх хөрөнгийн агент, зуучлагч

Үл хөдлөх эд хөрөнгийг худалдаж авах, худалдах ажилд зуучлах этгээдүүд Дэлхийн байгаль хамгаалалд хамаарах бөгөөд үүрэг даалгавар бүрт үйлчлүүлэгчээс зохих хяналт шалгалт хийх ёстой. Үйлчлүүлэгчийн зохих хяналт шалгалтыг хийх үүрэг нь үйлчлүүлэгчийн эсрэг талд хамаарна. Хэрэв гүйлгээ нь мөнгө угаах, терроризмыг санхүүжүүлэхтэй холбоотой байж болзошгүй гэж үзвэл энэ гүйлгээг мэдээлэх ёстой. Энэ нь 15,000 евро ба түүнээс дээш евро бэлнээр авсан гүйлгээнд мөн хамаарна. Энэ дүн нь үл хөдлөх хөрөнгийн төлөөлөгч эсвэл гуравдагч этгээдэд хамаарах эсэх нь хамаагүй.

Ломбардын операторууд болон байрны үйлчилгээ эрхлэгчид

Мэргэжлийн болон бизнесийн барьцаанд санал болгодог ломбардын операторууд ажил гүйлгээ бүрээр үйлчлүүлэгчдээ нягт нямбай хяналт тавих ёстой. Хэрэв гүйлгээ ер бусын бол энэ гүйлгээг мэдээлэх ёстой. Энэ нь € 25,000 ба түүнээс дээш гүйлгээнд хамаарна. Хаяг эсвэл шуудангийн хаягийг бизнес, мэргэжлийн хувьд гуравдагч этгээдэд нээлттэй болгох боломжтой оршин суугчийн үйлчилгээ үзүүлэгчид нь үйлчлүүлэгч бүрийн хувьд нягт нямбай хяналт шалгалт хийх ёстой. Албан тушаалаа байрлуулахтай холбогдсон мөнгө угаах, террорист санхүүжилттэй байж болзошгүй гэж сэжиглэж байгаа бол гүйлгээг мэдээлэх ёстой.

Санхүүгийн байгууллага

Санхүүгийн байгууллагууд нь банкууд, солилцооны газар, казино, итгэмжлэлийн газар, хөрөнгө оруулалтын байгууллагууд болон тодорхой даатгуулагчдыг агуулдаг. Эдгээр байгууллагууд үйлчлүүлэгчдээ тогтмол хяналт шалгалт хийж, ер бусын гүйлгээг тайлагнах ёстой. Гэсэн хэдий ч банкуудад өөр өөр дүрмийг дагаж мөрдөж болно.

Бие даасан мэргэжлийн хүмүүс

Бие даасан мэргэжлийн хүмүүсийн ангилалд дараах хүмүүс багтдаг: нотариус, хуульч, нягтлан бодогч, татварын зөвлөх, захиргааны алба. Эдгээр мэргэжлийн бүлгүүд үйлчлүүлэгчид зохих хяналт шалгалт хийж, ер бусын гүйлгээг мэдээлэх ёстой.

Мэргэжлийн үндсэн дээр бие даан үйл ажиллагаа эрхэлдэг байгууллага, мэргэжлийн хүмүүс, дээр дурдсан байгууллагуудын үйл ажиллагаатай нийцэж, ДБХ-т хамрагдаж болно. Үүнд дараах үйл ажиллагаа орно.

  • хөрөнгийн бүтэц, бизнесийн стратеги, холбогдох үйл ажиллагааны талаар компаниудад зөвлөгөө өгөх;
  • компаниудыг нэгтгэх, нэгтгэх чиглэлээр зөвлөгөө, үйлчилгээ үзүүлэх;
  • компани, хуулийн этгээд байгуулах, удирдах;
  • компани, хуулийн этгээд, компанид хувьцаа худалдаж авах, зарах;
  • компани эсвэл хуулийн этгээдийн бүрэн буюу хэсэгчлэн эзэмших;
  • татвартай холбоотой үйл ажиллагаа.

Байгууллага нь Дэлхийн байгаль хамгаалалд хамаарах эсэхийг тодорхойлохын тулд тухайн байгууллагын хийж буй үйл ажиллагааг анхаарч үзэх хэрэгтэй. Хэрэв байгууллага зөвхөн мэдээлэл өгдөг бол энэ байгууллага нь зарчмын хувьд Wwft-ийн харьяанд байдаггүй. Хэрэв байгууллага үйлчлүүлэгчдэд зөвлөгөө өгөх юм бол тухайн байгууллага Wwft-ийн асуудалд орно. Гэсэн хэдий ч мэдээлэл өгөх, зөвлөгөө өгөх хоёрын хооронд нарийн шугам байдаг. Түүнчлэн байгууллага нь үйлчлүүлэгчтэй бизнесийн гэрээ байгуулахаас өмнө заавал үйлчлүүлэгчийг заавал шалгаж үзэх шаардлагатай. Байгууллага нь зөвхөн үйлчлүүлэгчид зөвхөн мэдээлэл өгөх хэрэгтэй гэж боддог боловч сүүлд нь зөвлөгөө өгсөн эсвэл өгөх ёстой гэж үзвэл өмнөх үйлчлүүлэгчдээ нягт нямбай шалгаж үзэх үүрэг хүлээдэггүй. Түүнчлэн байгууллагын үйл ажиллагааг Дэлхийн байгаль орчны болон ДБ-ийн хараат бус үйл ажиллагаанд хуваах нь маш эрсдэлтэй тул эдгээр үйл ажиллагааны хоорондын зааг маш тодорхойгүй байна. Нэмж дурдахад тусдаа үйл ажиллагаа нь ДБХ-т хамааралгүй боловч эдгээр үйл ажиллагаа нь нэгдэх үед ДБ-ийн үүрэг хариуцлага хүлээхтэй холбоотой байж болно. Тиймээс танай байгууллага Wftft-ийн харьяалагдах эсэхийг урьдчилан тодорхойлох нь чухал юм.

Тодорхой нөхцөлд, байгууллага нь Wwft гэхээсээ илүү Голландын Итгэмжлэгдсэн алба хяналт шалгалтын тухай хууль (Wtt) -ийн хүрээнд багтаж болно. Wtt нь үйлчлүүлэгчдийн нягт нямбай хяналт шалгалтын талаар илүү хатуу шаардлагыг агуулдаг бөгөөд Wtt-т хамрагдах байгууллагууд үйл ажиллагаагаа явуулахдаа зөвшөөрөл авах шаардлагатай байдаг. Wtt-ийн мэдэгдэж байгаагаар, оршин суугаа газар, нэмэлт үйл ажиллагаа эрхэлдэг байгууллагууд Wtt-т хамаарна. Эдгээр нэмэлт үйл ажиллагаа нь хууль эрх зүйн зөвлөгөө өгөх, татварын мэдүүлэгт хамрагдах, жилийн данс бүрдүүлэх, үнэлгээ хийх, хяналт тавих, захиргаа хөтлөх, корпораци, хуулийн этгээдийн захирлын ажилд авах зэрэг орно. Практикт оршин суугаа газартай болох, нэмэлт үйл ажиллагаа явуулах нь эдгээр байгууллагууд Wtt-ийн хүрээнд багтахгүй байхын тулд ихэвчлэн хоёр өөр байгууллагууд удирддаг. Гэсэн хэдий ч, өөрчлөгдсөн Wtt хүчин төгөлдөр болоход энэ нь боломжгүй болно. Энэхүү хууль тогтоомжийн нэмэлт өөрчлөлт хүчин төгөлдөр болсноос хойш орон сууцны нотолгоо, хоёр байгууллагын хооронд нэмэлт үйл ажиллагаа явуулдаг байгууллагууд Wtt-т хамрагдах болно. Энэ нь нэмэлт үйл ажиллагаа эрхэлдэг байгууллагуудад хамаардаг боловч үйлчлүүлэгчээ өөр байрлалд байрлуулах, эсвэл өөр газар (эсвэл эсрэгээр) байрлуулах, түүнчлэн үйлчлүүлэгчээ өөр өөр талуудтай холбоо барьж, зуучлагчаар ажилладаг байгууллагууд руу чиглүүлдэг. нэмэлт үйл ажиллагаа.[2] Аливаа байгууллагууд үйл ажиллагааныхаа талаар сайн тойм боловсруулж, ямар хууль тэдэнд хамааралтай болохыг тодорхойлох нь чухал юм.

2. Үйлчлүүлэгчийн зохих шинжилгээ

WWft-ийн үзэж байгаагаар WWft-д харьяалагддаг байгууллага нь үйлчлүүлэгчдээ зохих хяналт шалгалт хийх ёстой. Үйлчлүүлэгчтэй нягтлан шалгах ажлыг байгууллага нь үйлчлүүлэгчтэй бизнесийн гэрээ байгуулахаас өмнө, үйлчилгээ үзүүлэхээс өмнө хийх ёстой. Үйлчлүүлэгчийн зохих нягт нямбай хяналт шалгалтыг шаарддаг бөгөөд үүнд байгууллага нь өөрийн үйлчлүүлэгчдийн хэн болохыг тодорхойлох, энэ мэдээллийг шалгаж, бүртгэх, таван жилийн турш хадгалах шаардлагатай болдог.

WWft-ийн дагуу үйлчлүүлэгчийн зохих шинжилгээ хийх нь эрсдэлд чиглэсэн байдаг. Энэ нь байгууллага нь өөрийн компаний шинж чанар, хэмжээ, тухайн бизнесийн тодорхой харилцаатай холбоотой эрсдэлийг харгалзан үзэх эсвэл үйл ажиллагаагаа явуулахдаа эрсдэлийг хариуцах ёстой гэсэн үг юм. Шаардлагатай шинжилгээний эрч хүч нь эдгээр эрсдлийн дагуу байх ёстой.[3] Wwft нь гурван түвшний үйлчлүүлэгчдийг нягт нямбай судлах боломжийг олгодог: стандарт, хялбаршуулсан, сайжруулсан. Эрсдэлийг үндэслэн байгууллага нь дээр дурдсан үйлчлүүлэгчийн аль нь дээр нь шалгаж үзэх шаардлагатайг тодорхойлох ёстой. Стандарт тохиолдлуудад хийх ёстой үйлчлүүлэгчийн зохих шинжилгээг эрсдлийн үндсэн дээр тайлбарлахаас гадна эрсдлийн үнэлгээ нь хялбаршуулсан эсвэл сайжруулсан үйлчлүүлэгчийн зохих шинжилгээг хийх шалтгаан болж болох юм. Эрсдэлийг үнэлэхдээ дараахь зүйлийг анхаарч үзэх хэрэгтэй: үйлчлүүлэгчид, тухайн байгууллага үйл ажиллагаа явуулж буй улс орон, газарзүйн шалтгааныг, бараа бүтээгдэхүүн, үйлчилгээ зэргийг харгалзан үзэх шаардлагатай.[4]

WWft нь гүйлгээний эрсдлийн мэдрэмжийг харгалзан үйлчлүүлэгчтэй нягт нямбай харьцуулахын тулд ямар байгууллагууд ямар арга хэмжээ авах ёстойг заагаагүй байна. Гэсэн хэдий ч, үйлчлүүлэгчид шаардлагатай нягт нямбай шинжилгээ хийлгэхийн тулд эрсдэлд суурилсан журам гаргах нь байгууллагуудын хувьд чухал ач холбогдолтой юм. Жишээлбэл, дараахь арга хэмжээг хэрэгжүүлж болно: эрсдлийн матрицыг бий болгох, эрсдлийн бодлого, профайлыг боловсруулах, үйлчлүүлэгчийг хүлээн авах журам суулгах, дотоод хяналтын арга хэмжээ авах эсвэл эдгээр арга хэмжээг хослуулах. Цаашилбал, файлын менежментийг хийж, бүх гүйлгээ, холбогдох эрсдэлийн үнэлгээг бүртгэхийг зөвлөж байна. Wwft-ийн асуудал хариуцсан байгууллага Санхүүгийн тагнуулын алба (СМА) нь байгууллагаас мөнгө угаах болон терроризмыг санхүүжүүлэхтэй холбоотой эрсдлийг үнэлэх, үнэлэх хүсэлт гаргах боломжтой. Байгууллага ийм хүсэлтийг биелүүлэх үүрэгтэй.[5] Wwft нь үйлчлүүлэгчид ямар эрчмийг нягт нямбай хийх шаардлагатайг зааж өгдөг заагчуудыг агуулдаг.

2.1 Үйлчлүүлэгчийн стандарт шалгалт

Ер нь байгууллагууд стандарт үйлчлүүлэгчдээ зохих хяналт шалгалт хийх ёстой. Энэхүү шалгалт нь дараахь элементүүдээс бүрдэнэ.

  • үйлчлүүлэгчийг тодорхойлох, баталгаажуулах, бүртгэх;
  • Эцсийн Ашиг хүртэгч Эзэмшигчийн үнэмлэхийг тодорхойлох, шалгах, бүртгэх;
  • даалгавар, гүйлгээний зорилго, мөн чанарыг тодорхойлох, бүртгэх.

Үйлчлүүлэгчийн нэр

Үйлчилгээг хэнд өгч байгааг мэдэхийн тулд тухайн байгууллага үйлчилгээ үзүүлж эхлэхээс өмнө үйлчлүүлэгчийнхээ нэрийг тодорхойлох шаардлагатай. Үйлчлүүлэгчийг танихын тулд үйлчлүүлэгчээс түүний хувийн мэдээллийг асуух шаардлагатай. Үүний дараа үйлчлүүлэгчийн хувийн мэдээллийг баталгаажуулах шаардлагатай. Хувь хүний ​​хувьд энэхүү баталгаажуулалтыг эх хувь паспорт, жолооны үнэмлэх, иргэний үнэмлэх хүсэх замаар хийж болно. Хуулийн этгээд болох үйлчлүүлэгчдээс олон улсын хөдөлгөөнд заншсан худалдааны бүртгэлээс эсвэл бусад найдвартай баримт бичиг, өгөгдлийг гаргаж өгөх шаардлагатай. Дараа нь энэ мэдээллийг тухайн байгууллага таван жилийн турш хадгална.

Таних тэмдэг УБ

Хэрэв үйлчлүүлэгч нь хуулийн этгээд, түншлэл, сан, итгэлцэл байвал UBO-г тодорхойлж, баталгаажуулах шаардлагатай. Хуулийн этгээдийн нэр хүнд бүхий иргэн бол дараахь зүйлийг эрхэлдэг иргэн юм.

  • харилцагчийн өөрийн хөрөнгийн 25 хувиас дээш хувийг эзэмшиж байгаа; эсвэл
  • захиалагчийн хувьцаа эзэмшигчдийн ээлжит хуралдаанд хувьцааны 25% ба түүнээс дээш хувийг эзэмших; эсвэл
  • үйлчлүүлэгчид бодит хяналтыг хэрэгжүүлэх боломжтой; эсвэл
  • сан эсвэл итгэлцлийн хөрөнгийн 25 ба түүнээс дээш хувийг ашиг хүртэгч; эсвэл
  • үйлчлүүлэгчдийн хөрөнгийн 25 ба түүнээс дээш хувийг тусгай хяналттай болгодог.

Нөхөрлөлийн УБО нь нөхөрлөл татан буугдсан тохиолдолд 25% ба түүнээс дээш хувьцаатай байх буюу 25% ба түүнээс дээш ашгийн хувьцаатай байх хувь хүн юм. Итгэмжлэлтэйгээр тохируулагч (ууд) ба итгэмжлэгдсэн этгээдийг тодруулах ёстой.

UBO-г хэн болохыг нь тогтоовол энэ хүнийг баталгаажуулах шаардлагатай. Байгууллага мөнгө угаах болон терроризмыг санхүүжүүлэхтэй холбоотой эрсдлийг үнэлэх ёстой; UBO-ийн баталгаажуулалтыг эдгээр эрсдлүүдийн дагуу хийх ёстой. Үүнийг эрсдэлд суурилсан баталгаажуулалт гэж нэрлэдэг. Баталгаажуулалтын хамгийн гүнзгий хэлбэр нь акт, гэрээ, улсын бүртгэлд бүртгэх зэрэг найдвартай баримт бичгүүдийн тусламжтайгаар НБО-г 25% ба түүнээс дээш хувиар баталгаажуулсан болохыг тогтоох явдал юм. Мөнгө угаах болон терроризмыг санхүүжүүлэхтэй холбоотой эрсдэл өндөр байгаа тохиолдолд энэ мэдээллийг авах боломжтой. Эрсдэл багатай тохиолдолд байгууллага үйлчлүүлэгчдээ UBO-мэдэгдэл гаргах боломжтой. Энэхүү тунхаг бичигт гарын үсэг зурснаар үйлчлүүлэгч нь UBO-ийн үнэмлэхийг зөв эсэхийг баталгаажуулна.

Даалгавар, гүйлгээний зорилго, мөн чанар

Байгууллагууд төлөвлөсөн бизнесийн харилцаа, гүйлгээний үндэслэл, зорилгын талаар судалгаа хийх ёстой. Энэ нь байгууллагуудын үйлчилгээг мөнгө угаах, терроризмыг санхүүжүүлэхэд ашиглахаас урьдчилан сэргийлэх ёстой. Даалгавар, гүйлгээний мөн чанарыг судлах нь эрсдэлд суурилсан байх ёстой.[6] Даалгавар, гүйлгээний шинж чанарыг тодорхойлсон тохиолдолд үүнийг бүртгэх ёстой.

2.2 Үйлчлүүлэгчийн хялбаршуулсан шинжилгээ хийх

Байгууллага нь хялбаршуулсан үйлчлүүлэгчийн зохих хяналт шалгалтыг хийснээр Wwft-ийг дагаж мөрдөх боломжтой. Өмнө дурьдсанчлан, үйлчлүүлэгчийн зохих шинжилгээг хийх эрчмийг эрсдлийн дүн шинжилгээний үндсэн дээр тодорхойлно. Хэрэв энэ дүн шинжилгээ нь мөнгө угаах болон терроризмыг санхүүжүүлэх эрсдэл багатай болохыг харуулсан бол хялбаршуулсан үйлчлүүлэгчийн нарийн мэргэжлийн шинжилгээ хийх боломжтой. Wwft-ийн үзэж байгаагаар үйлчлүүлэгч нь банк, амьдралын даатгагч эсвэл бусад санхүүгийн байгууллага, бүртгэлтэй компани эсвэл ЕХ-ны засгийн газрын байгууллага бол хялбаршуулсан үйлчлүүлэгчийн шаардлагатай шалгалт нь ямар ч тохиолдолд хангалттай байдаг. Ийм тохиолдолд зөвхөн үйлчлүүлэгчийн нэр, гүйлгээний зорилго, мөн чанарыг 2.1-т заасны дагуу тодорхойлж, бүртгэх шаардлагатай. Энэ тохиолдолд үйлчлүүлэгчийг шалгах, UBO-г тодорхойлох, баталгаажуулах шаардлагагүй.

2.3 Үйлчилгээг сайжруулах шаардлагатай үйлчлүүлэгчид

Өргөтгөсөн үйлчлүүлэгчийн нягт нямбай шинжилгээ хийх шаардлагатай тохиолдол ч байж болно. Энэ бол мөнгө угаах, терроризмыг санхүүжүүлэх эрсдэл өндөр байгаа тохиолдолд тохиолддог. WWft-ийн үзэж байгаагаар сайжруулсан үйлчлүүлэгчийг дараахь нөхцөлд нягтлан үзэх шаардлагатай.

  • урьдчилсан байдлаар мөнгө угаах эсвэл терроризмыг санхүүжүүлэх эрсдэл нэмэгдсэн гэсэн хардлага байгаа;
  • үйлчлүүлэгч танихад бие махбодид байдаггүй;
  • үйлчлүүлэгч буюу UBO бол улс төрийн шинжтэй хүн.

Мөнгө угаах эсвэл терроризмыг санхүүжүүлэх эрсдэл нэмэгдсэн гэх хардлага

Эрсдлийн шинжилгээ нь мөнгө угаах, терроризмыг санхүүжүүлэх эрсдэл өндөр байгааг харуулж байгаа тохиолдолд үйлчлүүлэгчдээс зохих хяналтыг сайжруулах шаардлагатай байна. Энэхүү сайжруулсан үйлчлүүлэгчийг нягтлан үзэх ажиллагааг жишээ нь үйлчлүүлэгчээс сайн зан байдлын гэрчилгээ авах хүсэлт гаргах, төлөөлөн удирдах зөвлөлийн болон итгэмжлэгдсэн байгууллагын эрх мэдэл, чиг үүргийг нарийвчлан судлах, эсвэл хөрөнгийн гарал үүсэл, очих газар, түүний дотор банкнаас хүсэлт гаргах замаар судалж болно. мэдэгдэл. Хийх ёстой арга хэмжээнүүд нь нөхцөл байдлаас хамаарна.

Үйлчлүүлэгч танихад бие махбодийнхоо хувьд байдаггүй

Хэрэв үйлчлүүлэгч таних тэмдэг дээр биеэр ирээгүй бол энэ нь мөнгө угаах болон терроризмыг санхүүжүүлэх эрсдэл өндөр байна. Энэ тохиолдолд энэхүү тодорхой эрсдлийг нөхөх арга хэмжээ авах ёстой. Wwft нь аль байгууллагууд эрсдлийг нөхөн төлөх ёстойг зааж өгсөн болно.

  • нэмэлт баримт, мэдээлэл, мэдээллийн үндсэн дээр үйлчлүүлэгчийг тодорхойлох (жишээлбэл, паспорт эсвэл апостилийн нотариатаар гэрчлүүлсэн хуулбар);
  • ирүүлсэн баримт бичгийн үнэн зөв байдлыг үнэлэх;
  • бизнесийн харилцаа, гүйлгээтэй холбоотой анхны төлбөрийг тухайн гишүүн улсад бүртгэлтэй, тухайн улсын тодорхой нэг улсын банкинд бүртгэлтэй банктай харилцагчийн нэрийн өмнөөс буюу зардлаар хийж байгаа эсэхийг баталгаажуулах. энэ муж улсад бизнес эрхлэх тусгай зөвшөөрөл.

Хэрэв иргэний үнэмлэхийг төлсөн бол бид үүнээс олж авсан танилтын тухай ярьдаг. Энэ нь байгууллага нь өмнө нь хийгдсэн үйлчлүүлэгчийн өгөгдлийг нягтлан шалгаж үзэх боломжтой гэсэн үг юм. Баталгаажуулалтын төлбөрийг хийж байгаа банк нь Дэлхийн байгаль хамгаалах байгууллага эсвэл бусад гишүүн улсын ижил төстэй хяналт шалгалтыг хийдэг байгууллага учраас үүнтэй ижил төстэй таниулалтыг зөвшөөрдөг. Зарчмын хувьд үйлчлүүлэгчийг энэ таних төлбөрийг хийхдээ аль хэдийн банк тодорхойлсон байдаг.

Үйлчлүүлэгч буюу UBO бол улс төрд өртсөн хүн юм

Улс төрийн хувьд ил гарсан хүмүүс (ХҮН) нь Нидерланд эсвэл гадаадад улс төрийн нэр хүндтэй албан тушаал хашиж байсан, эсвэл нэг жилийн өмнө ийм албан тушаал хашиж байсан хүмүүс юм.

  • гадаадад амьдрах (Голландын иргэншилтэй эсвэл өөр харьяат байхаас үл хамааран);

OR

  • Нидерландад амьдардаг боловч Голландын харьяалалгүй.

Хүн PEP байгаа эсэхийг үйлчлүүлэгч болон үйлчлүүлэгчдийн аль ч UBO-ийн аль алинд нь судлах ёстой. Дараахь хүмүүс ямар ч тохиолдолд ХҮН-ийнх байна.

  • төрийн тэргүүнүүд, Засгийн газрын тэргүүнүүд, сайд нар, төрийн нарийн бичгийн дарга нар;
  • парламентын гишүүд;
  • шүүхийн дээд байгууллагын гишүүд;
  • төв банкны аудитын газар, удирдах зөвлөлийн гишүүд;
  • элчин сайд, итгэмжлэгдсэн төлөөлөгч, армийн өндөр албан тушаалтнууд;
  • засаг захиргааны байгууллагын гишүүд, гүйцэтгэх болон хяналтын аль аль нь;
  • олон нийтийн компаниудын байгууллагууд;
  • дээрх хүмүүсийн ойрын гишүүд эсвэл ойр дотны хүмүүс.[7]

ХҮН оролцсон тохиолдолд байгууллага нь мөнгө угаах, терроризмыг санхүүжүүлэх өндөр эрсдэлийг хангалттай бууруулах, хянахын тулд илүү их мэдээлэл цуглуулж баталгаажуулах шаардлагатай.[8]

3. Ер бусын гүйлгээний талаар мэдээлэх

Үйлчлүүлэгчид шаардлагатай шалгалт хийж дууссаны дараа байгууллага нь санал болгож буй гүйлгээ нь ер бусын эсэхийг тодорхойлох ёстой. Хэрэв ийм асуудал байгаа бол мөнгө угаах, террорист санхүүжилттэй холбоотой байж болзошгүй тул гүйлгээг мэдээлэх ёстой.

Хэрэв үйлчлүүлэгч зохих ёсоор нь хуульд заасан өгөгдлийг өгөөгүй эсвэл мөнгө угаах, терроризмыг санхүүжүүлэхтэй холбоотой шинж тэмдэг байгаа бол гүйлгээг СМА-д мэдэгдэх ёстой. Энэ нь Wwft-ийн дагуу юм. Голландын эрх баригчид субьектив болон объектив шинж тэмдгүүдийг тогтоосон бөгөөд үүний үндсэн дээр ердийн бус гүйлгээ байгаа эсэхийг институтүүд тодорхойлж өгдөг. Хэрэв шалгуур үзүүлэлтүүдийн аль нэг нь асуудалтай байгаа бол гүйлгээг ер бусын гэж үзнэ. Энэ гүйлгээг аль болох хурдан СМА-д тайлагнах ёстой. Дараах үзүүлэлтүүдийг тогтооно.

Субъектив үзүүлэлтүүд

  1. Байгууллага мөнгө угаах эсвэл терроризмыг санхүүжүүлэхтэй холбоотой байж болзошгүй гэж үзэх үндэслэл бүхий хэлцэл. Санхүүгийн үйл ажиллагааны ажлын хэсэг мөн эрсдэлийн янз бүрийн орнуудыг тодорхойлсон.

Зорилтот үзүүлэлтүүд

  1. Мөнгө угаах, терроризмыг санхүүжүүлэхтэй холбоотой цагдаа, прокурорын газарт мэдээлсэн гүйлгээг мөн СМА-д мэдээлэх ёстой; Эцсийн эцэст эдгээр гүйлгээ нь мөнгө угаах болон терроризмыг санхүүжүүлэхтэй холбоотой байж болзошгүй гэсэн таамаглал байдаг.
  2. Мөнгө угаахаас урьдчилан сэргийлэх, терроризмыг санхүүжүүлэхэд стратегийн дутагдалтай улс гэж сайдын зохицуулалтаар тогтоосон мужид оршин суугаа буюу бүртгэгдсэн хаягтай (хууль ёсны) этгээдийн ашиг сонирхолд нийцсэн хэлцэл.
  3. Нэг буюу хэд хэдэн тээврийн хэрэгсэл, усан онгоц, урлагийн объект эсвэл үнэт эдлэлийг бэлэн мөнгөөр ​​(хэсэгчлэн) зарахад бэлэн мөнгө болох төлбөр нь 25,000 ба түүнээс дээш еврогийн гүйлгээ юм.
  4. 15,000 ба түүнээс дээш еврогийн гүйлгээ, өөр валютаар эсвэл жижиг хэмжээтэй том мөнгөн тэмдэгтээр солилцох гүйлгээ.
  5. Кредит карт эсвэл урьдчилан төлсөн төлбөрийн хэрэгслийн ашиг тусын тулд 15,000 евро ба түүнээс дээш дүнтэй бэлэн мөнгөний хадгаламж.
  6. 15,000 ба түүнээс дээш еврогийн гүйлгээтэй холбоотой зээлийн карт эсвэл урьдчилсан төлбөрт төлбөрийн хэрэгслийг ашиглах.
  7. Байгууллагад бэлнээр эсвэл дамжуулан бэлэн мөнгөөр, бэлэн мөнгөөр, урьдчилгаа төлбөртэй хэрэгслээр эсвэл үүнтэй ижил төстэй төлбөрийн хэрэгслээр дамжуулан 15,000 евро ба түүнээс дээш дүнтэй гүйлгээ.
  8. Сайн болон хэд хэдэн бараа бүтээгдэхүүнийг ломбардны хяналтан дор авчирдаг гүйлгээ бөгөөд энэ тохиолдолд ломбард бэлэн мөнгөөр ​​25,000 еврогийн ханшаар худалдаж авдаг.
  9. Байгууллагад бэлэн мөнгөөр ​​эсвэл бэлэн мөнгөөр, чекээр, урьдчилсан төлбөртэй хэрэгслээр эсвэл гадаад валютаар төлсөн 15,000 ба түүнээс дээш еврогийн гүйлгээ.
  10. Зоос, мөнгөн дэвсгэрт эсвэл бусад үнэт зүйлийг 15,000 евро ба түүнээс дээш тооны мөнгөн хадгаламжинд байршуулах.
  11. 15,000 евро ба түүнээс дээш еврогийн гүйлгээний төлбөрийн гүйлгээ.
  12. Энэ шилжилтийн төлбөрийг WWft-ээс үүссэн ер бусын гүйлгээг мэдээлэх үүрэгтэй өөр байгууллагад шилжүүлсэн байгууллагаас мөнгө шилжүүлэхэд хамаарахаас бусад тохиолдолд 2,000 евро ба түүнээс дээш дүнтэй мөнгөн шилжүүлэг.[9]

Бүх индикаторууд бүх байгууллагад хамаарахгүй. Энэ нь аль үзүүлэлт нь тухайн байгууллагад хамаарахаас хамаарна. Дээр дурдсан гүйлгээний аль нэг нь тодорхой нэг байгууллага дээр хийгдэх тохиолдолд үүнийг ер бусын гүйлгээ гэж үздэг. Энэ гүйлгээг СМА-д мэдэгдэх ёстой. СМА нь уг тайланг ердийн бус гүйлгээний тайлан болгон бүртгэдэг. Дараа нь СМА нь ердийн бус гүйлгээг сэжигтэй эсэхийг үнэлдэг бөгөөд үүнийг эрүүгийн мөрдөн байцаах байгууллага эсвэл аюулгүй байдлын алба шалгаж байх ёстой.

4 дугаартай. Хохирлыг нөхөн төлүүлэх

Хэрэв байгууллага нь СМА-д ер бусын гүйлгээ хийвэл энэ тайлан нь нөхөн төлбөрийг авчирдаг. Wwft-ийн мэдээлснээр тайлангийн дагуу үнэн зөвөөр СМА-д өгсөн өгөгдөл, мэдээлэл нь мөнгө угаах сэжигтэй гэж мэдээлсэн байгууллагыг мөрдөн байцаах, яллах үндэслэл болохгүй. эсвэл энэ байгууллагын террорист санхүүжилт. Цаашилбал, эдгээр өгөгдөл нь яллах үндэслэл болж болохгүй. Энэ нь НБХ-ээс гаралтай тайлан гаргах үүрэгтэй нийцэж болзошгүй гэж үндэслэлтэйгээр байгууллагаас СМА-д өгсөн мэдээлэлд хамаарна. Энэ нь ердийн бус гүйлгээний тайлангийн хүрээнд байгууллагаас СМА-д өгсөн мэдээллийг мөнгө угаах эсвэл террорист санхүүжүүлэхтэй холбоотой эрүүгийн байцаан шийтгэх ажиллагаанд ашиглах боломжгүй гэсэн үг юм. Энэхүү нөхөн төлбөр нь СМА-д өгөгдөл, мэдээллийг өгсөн байгууллагад ажилладаг хүмүүст хамаарна. Ер бусын гүйлгээг үнэн зөвөөр мэдээлснээр эрүүгийн хариуцлага хүлээх болно.

Цаашилбал, ердийн бус гүйлгээний талаар мэдээлсэн буюу нэмэлт мэдээллийг WWft-ийн үндсэн дээр өгсөн байгууллага нь гуравдагч этгээдээс болж гарсан хохирлыг хариуцахгүй. Энэ нь ердийн бус гүйлгээний тайлангийн үр дүнд үйлчлүүлэгчид учирсан хохирлыг тухайн байгууллага хариуцахгүй гэсэн үг юм. Тиймээс ер бусын гүйлгээг мэдээлэх үүргээ биелүүлснээр иргэний нөхөн төлбөрийг тухайн байгууллагад мөн олгоно. Энэхүү иргэний нөхөн төлбөр нь ер бусын гүйлгээг мэдээлсэн эсвэл СМА-д мэдээлэл өгсөн байгууллагад ажилладаг хүмүүст хамаарна.

5. Хөвсгөлөөс үүссэн бусад үүрэг

Үйлчлүүлэгчдэд зохих хяналт шалгалт хийх, ердийн бус гүйлгээг СМА-д тайлагнах үүргээс гадна WWft нь нууцлал, байгууллагуудад сургалтын үүрэг хариуцлага хүлээдэг.

Нууцлалыг хадгалах үүрэг

Нууцлалыг хадгалах үүрэг нь байгууллага нь СМА-д тайлангийн талаар болон мөнгө угаах, террорист санхүүжилттэй холбоотой аливаа сэжигтэй эсэх талаар аливаа хүнд мэдээлэх боломжгүй болгодог. Байгууллага нь энэ талаар үйлчлүүлэгчдээ мэдээлэхийг хориглодог. Үүний шалтгаан нь Финлянд улс ердийн бус гүйлгээний талаар мөрдөн байцаалт эхлүүлэх болно. Судалгаанд хамрагдаж буй талуудад, жишээ нь нотлох баримтыг хаях боломжийг олгохоос урьдчилан сэргийлэх үүднээс нууцлалын үүргийг суурилуулсан болно.

Сургалтын үүрэг

Wwft-ийн мэдээлснээр байгууллагууд сургалтын үүрэгтэй. Сургалтын энэхүү үүрэг нь байгууллагын ажилтнууд ДБС-ийн заалтыг сайн мэддэг байх ёстой бөгөөд энэ нь үүргээ гүйцэтгэхэд чухал ач холбогдолтой юм. Ажилчид нь үйлчлүүлэгчдээ зохих ёсоор шалгаж, ер бусын гүйлгээг хүлээн зөвшөөрөх чадвартай байх ёстой. Үүнд хүрэхийн тулд үе үе сургалт зохион байгуулах ёстой.

6. Хөвсгөлд тохирохгүй байхын үр дагавар

Дэлхийн байгаль хамгаалалтаас үүсэх янз бүрийн үүрэг: үйлчлүүлэгчийн зохих хяналт шалгалт хийх, ер бусын гүйлгээг тайлагнах, нууцлалын үүрэг, сургалтын үүрэг. Мөн янз бүрийн өгөгдлийг бүртгэж, хадгалах ёстой бөгөөд мөнгө угаах болон терроризмыг санхүүжүүлэх эрсдэлийг бууруулах арга хэмжээ авах ёстой.

Хэрэв байгууллага нь дээр дурдсан үүргийг биелүүлээгүй бол арга хэмжээ авна. Байгууллагын төрлөөс хамааран Wftft-ийн дагаж мөрдөх хяналтыг Татварын алба / Товчооны хяналт Wwft, Голландын Төв банк, Санхүүгийн зах зээлийн Голланд, Санхүүгийн хяналтын алба, Голландын хуульчдын холбоо хамтран гүйцэтгэдэг. Эдгээр хяналт шалгалтын байгууллагууд Wwft-ийн заалтыг зохих ёсоор дагаж мөрдөж байгаа эсэхийг шалгах зорилгоор хяналтын шалгалтыг явуулдаг. Эдгээр судалгаануудад эрсдлийн бодлогын тойм, оршин тогтнолыг үнэлдэг. Мөрдөн байцаах ажиллагаа нь байгууллагууд үнэн хэрэгтээ ер бусын гүйлгээг мэдээлдэг болохыг баталгаажуулах зорилготой юм. Дэлхийн байгаль орчны тухай заалт зөрчигдвөл хяналт шалгалтын байгууллага нь торгууль ногдуулах, захиргааны торгууль ногдуулах тушаал гаргадаг. Мөн тэд дотоод журам боловсруулах, ажилчдыг сургахтай холбоотой тодорхой арга хэмжээг хэрэгжүүлэхийг байгууллагад зааварлах боломжтой юм.

Хэрэв байгууллага ердийн бус гүйлгээний талаар мэдээлээгүй бол WWft-ийн зөрчил гарна. Мэдээлэл өгөхгүй байх нь санаатай болон санамсаргүй байдлаар хийгдсэн эсэх нь хамаагүй. Хэрэв байгууллага Wwft-ийг зөрчсөн бол Голландын Эдийн засгийн зөрчлийн тухай хуулийн дагуу эдийн засгийн гэмт хэрэгт тооцогддог. Санхүүгийн байгууллага нь байгууллагын тайлангийн байдлын талаар цаашдын мөрдөн байцаалт явуулж болно. Ноцтой тохиолдолд хяналтын байгууллагууд уг зөрчлийг Голландын прокурорт мэдэгдэж болох бөгөөд дараа нь тус байгууллагад эрүүгийн хэрэг үүсгэн шалгаж эхлэх боломжтой юм. Дараа нь тус байгууллагын ажилтнууд ДБХ-ны заалтыг дагаж мөрдөөгүй тул шүүхэд шилжүүлнэ.

7. дүгнэлт

Wwft бол олон байгууллагуудад хамаатай хууль юм. Тиймээс эдгээр байгууллагууд Wwft-ийг дагаж мөрдөхийн тулд ямар үүргээ биелүүлэх шаардлагатай байгааг мэдэх нь чухал юм. Үйлчлүүлэгчид зохих шалгалт хийх, ер бусын гүйлгээг тайлагнах, нууцыг хадгалах үүрэг, сургалтын үүрэг нь ДБ-ээс гардаг. Эдгээр үүргийг мөнгө угаах, терроризмыг санхүүжүүлэх эрсдэл аль болох бага байхаар тогтоосон бөгөөд эдгээр үйл ажиллагаа явагдаж байна гэж сэжиглэж байгаа тохиолдолд яаралтай арга хэмжээ авах боломжтой болно. Байгууллагын хувьд эрсдлийг үнэлж, зохих арга хэмжээг авах нь чухал юм. Байгууллагын хэлбэр, тухайн байгууллагаас явуулж буй үйл ажиллагаанаас хамааран өөр өөр дүрмийг дагаж мөрдөж болно.

WWft нь байгууллагууд Wwft-ээс үүсэх үүргийг дагаж мөрдөх ёстой төдийгүй бусад байгууллагуудад үр дагаварт хүргэдэг. СМА-д тайланг сайн нягт нямбай хийх тохиолдолд тухайн байгууллагад эрүүгийн болон иргэний нөхөн төлбөр олгоно. Энэ тохиолдолд тухайн байгууллагаас өгсөн мэдээллийг үүний эсрэг ашиглах боломжгүй юм. СМА-д хийсэн тайлангаас авсан үйлчлүүлэгчийг хохироосон тохиолдолд иргэний хариуцлагыг хасна. Нөгөөтэйгүүр, ДХХ-ийг зөрчсөн тохиолдолд үр дагавар гарах болно. Хамгийн муу тохиолдолд, нэг байгууллага байтугай эрүүгийн хэрэгт холбогдож магадгүй юм. Иймээс байгууллагууд Wwft-ийн заалтыг дагаж мөрдөх нь зөвхөн мөнгө угаах, терроризмыг санхүүжүүлэх эрсдлийг бууруулахад төдийгүй өөрсдийгөө хамгаалахад маш чухал юм.
_____________________________

[1] 'Wat нь Wwft', Бясалгал 09-07-2018, www.belastingdienst.nl.

[2] Камерстуккен II 2017/18, 34 910, 7 (Nota van Wijziging).

[3] Камерстуккен II 2017/18, 34 808, 3, х. 3 (MvT).

[4] Камерстуккен II 2017/18, 34 808, 3, х. 3 (MvT).

[5] Камерстуккен II 2017/18, 34 808, 3, х. 8 (MvT).

[6] Камерстуккен II 2017/18, 34 808, 3, х. 3 (MvT).

[7] "Ват гэдэг нь PEP". Autoriteit Financiele Markten 09-07-2018, www.afm.nl.

[8] Камерстуккен II 2017/18, 34 808, 3, х. 4 (MvT).

[9] 'Meldergroepen', СМА 09-07-2018, www.fiu-nederland.nl.

эзлэх хувь