Нидерланд ба Украинд мөнгө угаах болон терроризмын эсрэг санхүүжилтийн арга хэмжээ

Оршил

Бидний хурдацтай дижитал нийгэмд мөнгө угаах болон терроризмыг санхүүжүүлэхтэй холбоотой эрсдэл улам бүр нэмэгдсээр байна. Байгууллагын хувьд эдгээр эрсдлүүдийг мэддэг байх нь чухал юм. Байгууллагууд дагаж мөрдөх байдлыг маш нарийвчлалтай дагаж мөрдөх ёстой. Нидерландын хувьд энэ нь Голландын Мөнгө угаах болон терроризмыг санхүүжүүлэхээс урьдчилан сэргийлэх тухай хууль (Wft) -ээс үүсэх үүрэгтэй байгууллагуудад хамаарна. Эдгээр үүргийг мөнгө угаах болон терроризмын санхүүжилтийг илрүүлэх, тэмцэх зорилгоор суурилуулсан болно. Энэ хуулиас үүсэх үүрэг хариуцлагын талаар илүү дэлгэрэнгүй мэдээлэл авахын тулд бид өмнөх өгүүлэлдээ "Голландын хууль эрх зүйн салбарын дагаж мөрдөх байдал" гэсэн нийтлэлийг үзнэ үү. Санхүүгийн байгууллагууд эдгээр үүргээ биелүүлээгүй тохиолдолд энэ нь хүнд үр дагаварт хүргэж болзошгүй юм. Үүний нотолгоо нь Голландын бизнес, үйлдвэрийг давж заалдах комиссын саяхан гаргасан дүгнэлтэд харуулав (17 оны 2018-р сарын 2018, ECLI: NL: CBB: 6: XNUMX).

Голландын бизнес ба аж үйлдвэрийн талаар давж заалдах комиссын дүгнэлт

Энэ хэрэг нь хувь хүн, хуулийн этгээдэд итгэмжлэгдсэн үйлчилгээ үзүүлдэг итгэмжлэгдсэн компанийн тухай юм. Итгэмжлэгдсэн компани нь түүний үйлчилгээг Украинд үл хөдлөх хөрөнгө эзэмшиж байсан нэг хүнд (А хүн) үзүүлсэн. Үл хөдлөх хөрөнгө нь 10,000,000 ам долларын үнэтэй байв. А хүн үл хөдлөх хөрөнгийн багцын гэрчилгээг хуулийн этгээдэд (В байгууллага) олгосон. В аж ахуйн нэгжийн хувьцааг Украйн үндэстний нэр бүхий хувьцаа эзэмшигч (хүн C) эзэмшиж байв. Тиймээс С хүн үл хөдлөх хөрөнгийн багцын эцсийн ашиг хүртэгч байжээ. Тодорхой мөчид С хүн хувьцаагаа өөр хүнд (хүн D) шилжүүлсэн. Хүн С эдгээр хувьцааны хариуд юу ч хүлээж аваагүй тул түүнийг D хүнд үнэгүй шилжүүлсэн. Хүн А нь итгэмжлэгдсэн компанид хувьцаа шилжүүлэх талаар мэдээлсэн бөгөөд итгэмжлэгдсэн компани D хүнийг үл хөдлөх хөрөнгийн эцсийн ашиг хүртэгчээр томилсон. Хэдэн сарын дараа итгэмжлэгдсэн компани нь Голландын Санхүүгийн Мөрдөн байцаах албанд өмнө дурдсан хувьцааг шилжүүлэх зэрэг хэд хэдэн гүйлгээний талаар мэдээлсэн. Асуудал гарч ирэхэд л ийм байна. Гол хувьцааг С хүнээс D этгээдэд шилжүүлсэн тухай мэдээлэл гарсны дараа Голландын Үндэсний банк итгэмжит компанид 40,000 еврогийн торгууль ногдуулжээ. Үүний шалтгаан нь Wwft-ийг дагаж мөрдөхгүй байсан. Голландын Үндэсний Банкны мэдээлснээр итгэмжлэгдсэн компани нь хувьцааг шилжүүлэх нь мөнгө угаах эсвэл терроризмын санхүүжилттэй холбоотой байж болзошгүй гэж үзэж байсан тул хувьцааг үнэ төлбөргүй шилжүүлсэн байхад үл хөдлөх хөрөнгийн багц нь маш их мөнгө шаардсан байв. Тиймээс итгэмжлэгдсэн компани Wwft-ээс гаралтай энэхүү гүйлгээг арван дөрвөн хоногийн дотор тайлагнах ёстой байсан. Энэ гэмт хэргийг ихэвчлэн 500,000 еврогоор торгодог. Гэсэн хэдий ч Голландын Үндэсний банк гэмт хэргийн цар хүрээ, итгэмжлэгдсэн компанийн бүртгэлээс шалтгаалан энэ торгуулийг 40,000 еврогоор өөрчлөв.

Итгэмжлэгдсэн компани торгуулийг хууль бусаар ногдуулсан гэж үзэж байсан тул хэргийг шүүхэд шилжүүлжээ. Итгэмжлэгдсэн компани нь хэлцлийг Wwft дээр дурдсанчлан гүйлгээ биш гэж үзсэн тул уг хэлцэл нь А хүний ​​нэрийн өмнөөс хийгдэх хэлцэл биш байсан тул комисс өөрөөр бодож байна. А, В аж ахуйн нэгж, С хүн хоёрын хоорондох формацыг Украины засгийн газраас татвар авах боломжтой байх үүднээс барьж байгуулсан. А хүн энэ бүтээн байгуулалтад гол үүрэг гүйцэтгэсэн. Түүнчлэн хувьцааг С хүнээс Д.-д шилжүүлэх замаар үл хөдлөх хөрөнгийн эцсийн өгөөжтэй эзэн өөрчлөгдсөн. Үүнд А хүн үл хөдлөх хөрөнгийг С хүн биш харин Д хүнд үлдээснээс хойш байр сууриа өөрчилсөн болно. А хүн уг хэлцлийг маш нягт нямбай гүйцэтгэсэн тул А хүн тухайн хүний ​​нэрийн өмнөөс хийгдэж байсан тул А хүн итгэмжлэгдсэн компанийн үйлчлүүлэгч тул итгэмжлэгдсэн компани уг хэлцлийг мэдээлэх ёстой байсан. Цаашилбал, Комисс нь хувьцааг шилжүүлэх нь ердийн бус гүйлгээ гэж мэдэгдсэн. Энэ нь хувьцааг үнэ төлбөргүй шилжүүлсэн байхад үл хөдлөх хөрөнгийн үнэ нь 10,000,000 ам доллар болно гэсэн баримт юм. Түүнчлэн үл хөдлөх хөрөнгийн үнэ цэнэ нь C-ийн бусад хөрөнгөтэй хослуулан гайхалтай байсан. Эцэст нь хэлэхэд, итгэмжлэлийн албаны захирлуудын нэг нь хэлцэл нь маш ер бусын шинжтэй болохыг тэмдэглэсэн байдаг. Иймээс энэхүү гүйлгээ нь мөнгө угаах эсвэл террорист санхүүжилтийг сэжиглэж байгаа тул цаг алдалгүй мэдээлэх ёстой байсан. Тиймээс торгуулийг хуулийн дагуу ногдуулсан.

Шүүхийн дүгнэлтийг энэ линкээр дамжуулан авах боломжтой.

Украинд мөнгө угаахтай тэмцэх, терроризмын эсрэг санхүүжилтийн арга хэмжээ

Дээр дурдсан хэрэг нь Голландын итгэмжлэгдсэн компанийг Украинд хийсэн гүйлгээнд торгуулж болзошгүйг харуулж байна. Иймээс Голландын хууль бусад улс оронд үйл ажиллагаа явуулдаг байгууллагуудад ч хамаатай, хэрэв Нидерландтай холбоос байгаа бол. Нидерланд улс мөнгө угаах болон терроризмыг санхүүжүүлэхтэй тэмцэх, тэмцэх зорилгоор нэлээд хэдэн арга хэмжээг хэрэгжүүлсэн. Нидерландын хүрээнд үйл ажиллагаа явуулахыг хүсч буй Украины байгууллагууд эсвэл Нидерландад бизнес эрхлэхийг хүсч буй Украйны бизнес эрхлэгчдийн хувьд Голландын хуулийг дагаж мөрдөх нь хэцүү байж магадгүй юм. Энэ нь хэсэгчлэн Украин улс мөнгө угаах, терроризмыг санхүүжүүлэхтэй тэмцэх өөр өөр арга замтай бөгөөд Нидерландын шиг өргөн цар хүрээтэй арга хэмжээг хэрэгжүүлээгүйтэй холбоотой юм. Гэсэн хэдий ч мөнгө угаах болон терроризмыг санхүүжүүлэхтэй тэмцэх асуудал Украинд улам бүр чухал сэдэв болж байна. Европын зөвлөл Украинд мөнгө угаах болон терроризмыг санхүүжүүлэхтэй холбоотой мөрдөн байцаалт эхлэхээр шийдсэн нь ийм бодит сэдэв болжээ.

2017 онд Европын зөвлөл Украинд мөнгө угаах болон терроризмын эсрэг тэмцэх арга хэмжээний талаар мөрдөн байцаалт явуулжээ. Энэхүү мөрдөн байцаалтыг тусгайлан томилсон хороо, тухайлбал Мөнгө угаахтай тэмцэх, Терроризмыг санхүүжүүлэх арга хэмжээний үнэлгээний шинжээчдийн хороо / MONEYVAL / гүйцэтгэсэн байна. Тус хороо 2017 оны 40-р сард хийсэн ажлынхаа тайланг танилцуулав. Энэхүү тайланд Украинд мөнгө угаахтай тэмцэх, терроризмыг санхүүжүүлэхтэй тэмцэх арга хэмжээний талаар хураангуйг оруулсан болно. Энэ нь Санхүүгийн үйл ажиллагааны ажлын хэсгийн XNUMX зөвлөмжийг дагаж мөрдөх түвшин, Украины мөнгө угаах болон терроризмын эсрэг санхүүжилтийн тогтолцооны үр дүнтэй байдлын түвшинг дүн шинжилгээ хийдэг. Тайланд системийг хэрхэн бэхжүүлэх талаар зөвлөмжийг өгсөн болно.

Мөрдөн байцаалтын гол үр дүн

Хороо нь мөрдөн байцаалтын явцад гарч ирсэн хэд хэдэн гол дүгнэлтийг дор дурьдсан болно.

  • Украинд мөнгө угаахтай холбоотой авлига нь томоохон эрсдэлийг дагуулдаг. Авлига нь их хэмжээний гэмт хэргийн үйл ажиллагааг бий болгож, төрийн байгууллагууд болон эрүүгийн шүүхийн тогтолцооны үйл ажиллагааг алдагдуулдаг. Эрх баригчид авлигаас үүдэх эрсдлийг мэддэг бөгөөд эдгээр эрсдлийг бууруулах арга хэмжээг хэрэгжүүлж байна. Гэсэн хэдий ч хууль сахиулах байгууллагууд авлигатай холбоотой мөнгө угаахад чиглэсэн дөнгөж сая эхэллээ.
  • Украин улс мөнгө угаах болон терроризмыг санхүүжүүлэх эрсдлийн талаар хангалттай сайн ойлголттой байдаг. Гэсэн хэдий ч эдгээр эрсдлийн талаархи ойлголтыг хил дамнасан эрсдэл, ашгийн бус салбар, хуулийн этгээд зэрэг тодорхой чиглэлээр сайжруулж болно. Украин улс эдгээр эрсдлийг арилгах үндэсний зохицуулалт, бодлого боловсруулах механизмыг өргөн хүрээнд хэрэгжүүлж байгаа нь эерэг нөлөө үзүүлдэг. Хуурамч бизнес эрхэлэл, сүүдрийн эдийн засаг, бэлэн мөнгө ашиглах асуудлыг шийдвэрлэх шаардлагатай хэвээр байгаа, учир нь тэд мөнгө угаах томоохон эрсдэлд оруулж байна.
  • Украины Санхүүгийн тагнуулын алба (UFIU) нь өндөр түвшний санхүүгийн мэдлэгийг бий болгодог. Энэ нь мөрдөн байцаалтыг байнга өдөөдөг. Хууль сахиулах байгууллагууд мөрдөн байцаах ажиллагааг нь дэмжих зорилгоор UFIU-аас тагнуулын ажил хайж байна. Гэсэн хэдий ч UFIU-ийн мэдээллийн технологийн систем хуучирч, боловсон хүчний түвшин их ажлын ачааллыг давж чадахгүй байна. Гэсэн хэдий ч Украин тайлангийн чанарыг улам сайжруулах арга хэмжээ авав.
  • Украинд мөнгө угаах ажиллагаа нь бусад гэмт хэргийн үйл ажиллагааны өргөтгөл гэж үздэг хэвээр байна. Мөнгө угаах асуудлыг урьдчилж шийтгэгдсэний дараа зөвхөн шүүхэд шилжүүлэх боломжтой гэж үзсэн. Мөнгө угаах шийтгэл нь үндсэн гэмт хэрэг үйлдсэнээс бага байна. Украины эрх баригчид саяхан тодорхой хөрөнгийг хураах арга хэмжээ авч эхэлжээ. Гэсэн хэдий ч эдгээр арга хэмжээнүүдийг тууштай хэрэгжүүлдэггүй бололтой.
  • 2014 оноос хойш Украин олон улсын терроризмын үр дагаварт анхаарлаа төвлөрүүлж ирсэн. Энэ нь "Исламын улс" (IS) аюул заналхийллээс үүдэлтэй байв. Санхүүгийн мөрдөн байцаалт нь терроризмтай холбоотой бүх мөрдөн байцаах ажиллагаатай зэрэгцэн явагддаг. Үр дүнтэй тогтолцооны талыг харуулсан боловч хууль эрх зүйн орчин нь олон улсын стандартад нийцэхгүй байна.
  • Украины Үндэсний банк (NBU) эрсдлийн талаар сайн ойлголттой байдаг бөгөөд банкуудад хяналт тавихдаа эрсдэлд суурилсан хандлагыг ашигладаг. Ил тод байдлыг хангах, гэмт хэрэгтнүүдийг банкуудын хяналтаас зайлуулах чиглэлээр томоохон ажил хийжээ. БББ банкуудад өргөн хүрээний хориг арга хэмжээ авчээ. Үүний үр дүнд урьдчилан сэргийлэх арга хэмжээг үр дүнтэй хэрэгжүүлсэн. Гэсэн хэдий ч бусад эрх мэдэлтнүүд үүргээ гүйцэтгэж, урьдчилан сэргийлэх арга хэмжээг хэрэгжүүлэхэд ихээхэн сайжруулалт хийхийг шаарддаг.
  • Украины хувийн хэвшлийн дийлэнх нь үйлчлүүлэгчийнхээ ашиг тустай эзэмшигчийг шалгахын тулд Улсын нэгдсэн бүртгэлд найдаж байна. Гэсэн хэдий ч Бүртгэгч нь хуулийн этгээдийн өгсөн мэдээлэл үнэн зөв, үнэн зөв эсэхийг баталгаажуулдаггүй. Үүнийг материаллаг асуудал гэж үздэг.
  • Украйн улс нь харилцан эрх зүйн туслалцаа үзүүлэх, хайхад ерөнхийдөө идэвхтэй байсан. Гэсэн хэдий ч бэлэн мөнгөний хадгаламж гэх мэт асуудлууд нь харилцан туслалцаа үзүүлэх хууль эрх зүйн туслалцааны үр дүнд нөлөөлж байна. Украйны тусламж үзүүлэх чадавхи нь хуулийн этгээдийн ил тод байдал хязгаарлагдмал байдалд сөргөөр нөлөөлж байна.

Тайлангийн дүгнэлт

Тайланд үндэслэн Украйн улс мөнгө угаах ихээхэн эрсдэлтэй тулгарч байна гэж дүгнэж болно. Авлига, хууль бус эдийн засгийн үйл ажиллагаа нь мөнгө угаах томоохон аюул занал юм. Украин дахь мөнгөний эргэлт өндөр бөгөөд Украины сүүдрийн эдийн засгийг нэмэгдүүлдэг. Энэхүү сүүдрийн эдийн засаг нь улс орны санхүүгийн систем, эдийн засгийн аюулгүй байдалд ихээхэн аюул учруулж байна. Терроризмыг санхүүжүүлэх эрсдэлийн тухайд Украиныг Сири дэх IS бүлэгт элсэх хүсэлтэй хүмүүст транзит улс болгон ашигладаг. Ашгийн бус салбар террорист санхүүжилтэд эмзэг байдаг. Энэ салбарыг террористууд болон террорист байгууллагуудад санхүүжүүлэх зорилгоор буруугаар ашиглаж ирсэн.

Гэсэн хэдий ч Украин улс мөнгө угаах болон терроризмыг санхүүжүүлэхтэй тэмцэх арга хэмжээ авав. Мөнгө угаах / терроризмын эсрэг санхүүжилтийн тухай шинэ хууль 2014 онд батлагдсан. Энэхүү хууль нь эрсдлийг тодорхойлох зорилгоор эрсдлийн үнэлгээ хийх, эдгээр эрсдлээс урьдчилан сэргийлэх, бууруулах арга хэмжээг тодорхойлохыг эрх бүхий байгууллагаас шаарддаг. Мөн Эрүүгийн байцаан шийтгэх болон Эрүүгийн хуульд нэмэлт өөрчлөлт оруулсан. Цаашилбал, Украины эрх баригчид эрсдлийн талаар маш сайн ойлголттой байгаа бөгөөд мөнгө угаах болон терроризмыг санхүүжүүлэхтэй тэмцэх дотоодын зохицуулалтын үр дүнтэй байдаг.

Украин улс мөнгө угаах болон терроризмыг санхүүжүүлэхтэй тэмцэх зорилгоор томоохон алхамуудыг аль хэдийн хийжээ. Гэсэн хэдий ч сайжруулах боломж байгаа. Зарим алдаа дутагдал, тодорхойгүй байдал нь Украины техникийн нийцлийн хүрээнд хэвээр байна. Энэ хүрээг бас олон улсын жишигт нийцүүлэх хэрэгтэй. Цаашилбал, мөнгө угаах ажиллагааг үндсэн гэмт хэргийн үйл ажиллагааны өргөтгөл болгон бус, харин тусдаа гэмт хэрэг гэж үзэх ёстой. Ингэснээр яллах, ял шийтгэл их гарах болно. Санхүүгийн мөрдөн байцаалтыг тогтмол хийж, мөнгө угаах болон терроризмыг санхүүжүүлэх эрсдлийн дүн шинжилгээ, бичмэл дүгнэлтийг сайжруулах хэрэгтэй. Эдгээр үйлдлүүд нь мөнгө угаах болон терроризмыг санхүүжүүлэхтэй холбоотой Украины хувьд тэргүүлэх арга хэмжээ гэж үзэж байна.

Тайланг бүхэлд нь энэ линкээр авах боломжтой.

Дүгнэлт

Мөнгө угаах болон терроризмыг санхүүжүүлэх нь манай нийгэмд маш их эрсдэл учруулж байна. Тиймээс эдгээр сэдвүүдийг дэлхий даяар хөнддөг. Нидерланд улс мөнгө угаах болон терроризмыг санхүүжүүлэхтэй тэмцэх, тэмцэх зорилгоор нэлээд хэдэн арга хэмжээг хэдийнэ хэрэгжүүлсэн байна. Эдгээр арга хэмжээ нь Голландын байгууллагуудад чухал ач холбогдолтой төдийгүй хил дамнасан үйл ажиллагаа эрхэлдэг компаниудад ч хамаатай юм. Дээр дурдсан шүүлтэд харуулсны дагуу Нидерландтай холбоо тогтоосон тохиолдолд Wwft хамаарна. WWft-ийн хамрах хүрээний байгууллагуудын хувьд Голландын хуулийг дагаж мөрдөхийн тулд тэдний үйлчлүүлэгч хэн болохыг мэдэх нь чухал юм. Энэ үүрэг Украины аж ахуйн нэгжид мөн хамаарч болно. Украин Нидерланд шиг мөнгө угаах болон терроризмын эсрэг санхүүжилтийн ийм өргөн хүрээтэй арга хэмжээг хэрэгжүүлээгүй тул энэ нь хэцүү байж болох юм.

Гэсэн хэдий ч MONEYVAL-ийн тайланд Украин мөнгө угаах болон терроризмыг санхүүжүүлэхтэй тэмцэх арга хэмжээ авч байгаа нь харагдаж байна. Украин улс мөнгө угаах болон терроризмыг санхүүжүүлэх эрсдлийн талаар өргөн ойлголттой байдаг нь эхний чухал алхам юм. Гэсэн хэдий ч хууль эрхзүйн хүрээнд шийдвэрлэх шаардлагатай зарим дутагдал, тодорхой бус байдлыг агуулсаар байна. Украинд бэлэн мөнгөний өргөн хэрэглээ, түүнийг дагасан том сүүдрийн эдийн засаг Украины нийгэмд хамгийн том аюул учруулж байна. Украин мөнгө угаахтай тэмцэх болон терроризмын эсрэг санхүүжилтийн бодлогын дэвшлийг дэвшүүлээд байгаа ч сайжрах боломж байгаа. Нидерланд, Украины хууль эрх зүйн орчин аажмаар бие биетэйгээ ойртох тусам Голланд, Украины талууд хамтран ажиллах боломжийг бүрдүүлнэ. Тэр болтол мөнгө угаах болон терроризмыг санхүүжүүлэхтэй тэмцэх арга хэмжээг дагаж мөрдөхийн тулд ийм намууд Голланд, Украины хууль эрх зүйн орчин, бодит байдлын талаар мэдлэгтэй байх нь чухал юм.

эзлэх хувь